|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Rent hypotetiskt: Går det att köra slut (motor och vxl lådsmässigt)på en 540iA om man ej har modifierat den osv? Utan enbart håller sig till de program som lådan har. Jag hävdar att det är omöjligt medans min kompis säger att det är fullt möjligt. Jag brukar bara replikera med att kolla Askens och de övriga som har ökat både vrid- och hästkraftsantal mha av kompressor. Mitt intryck är att de verkar ej ha mer "fel" än andra. Har jag fel? "Snälla! Bromsa!" |
|
Allting slits ju med tiden Mer hästar plus hårdare körning så slits det ju givetvis fortare. ----------------------- Min E30: Länk |
|
| allting kan väl rasa vid våldsam behandling,,,, | |
|
Klart det går, en automatlåda tex är inte speciellt svårt att knäcka stå på bromsen & varva upp inför en "snabb" start tex. 5 liter olja börjar koka rätt fort :-) |
|
|
Även BMW:s Formel 1 -maskiner går ju sönder. Så nog kan man spränga en 540 PC pc |
|
| Får ja låna din 540 i en timme så kan du få svar sedan...!! ja lovar.. :) | |
| sen om man ger full gas etc då man kallstartat bilen och så dödar ju en motor | |
chrille70 |
Det var då den mest meningslösa tråden på länge! Det är väl klart att man kan köra sönder en BMW 540 likväl som alla andra bilar... Jag tror nog att jag kan köra sönder mina bilar oxå om jag ger mig den på det! ;) Mvh Chrille |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
OK Boys! Jag misstog mig på min tydlighet. Givetvis förstår jag att det går thööö. Vad jag menar är vid NORMAL körning där man varvar ur bilen och låter elektroniken sköta det hela. Elektroniken är väl avsedd att se till att motorn ej tar skada eller? "Snälla! Bromsa!" |
|
Allt går att köra sönder bara man misshandlar det tillräckligt! Med normal om sorg och service samt att låta bli att varva en kall motor hålelr en BMW V8 MINST 30000mil det har jag själv bevis för i mi förra 740 som nu vid 31 k mil inte drar en droppe olja eller har haft en endaa mekanisk reparation i motor eller drivlineväg! tom hjullager är original. Du kan gott be din oinsatte vän att köra upp en Vortech i (_!_) och hänsvisa honom till mig om han undrar över något.:)) Vänligen Asken |
|
|
ang. köra upp en Vortech - är det man kallar ett "blowjob" ??? |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
540is: Den var bra! :-D /Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.