AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.640

Problem med takluckan!

Ch
6
ChristianM
535i -88
740iA -96
Hej!

BMW 535i E34 1988 med ellucka.

Mitt problem började för ett par dagar sen med att takluckan inte stängd riktigt. Den gick igen när man använder läget för liten öppning i bak. Det hela verkar som elektroniken har fått för sig att luckan är stängd i detta läge. Är det någon annan som har haft samma problem och vet hur man åtgärdar det?

Om inte, finns det något sätt att stänga luckan manuellt så man kan använda bilen när det regnar?

Mvh Christian Malmlund
Visa användare
167
HES
CLK -03
Panelen där knappen sitter för att öppna luckan, den kan ev. gå att öppna där under finns en vev att veva med.

Så var det iallafal på min tidigare E39.

Lycka till!

Mvh

HES
Länk
Ch
6
ChristianM
535i -88
740iA -96
Tack för hjälpen...

Ska försöka och öppna den imorgon och se hur det ser ut.

Mvh Christian
Jag hade samma problem förut men jag fick inte ordning det
nu är stägd läge halv öppet istället
JO
123
JOP
535i E34
Sök bland inläggen.
Jag har för mig att jag har sett ngt om att "noll-läget" på takluckan kan förflytta sig. Det var också någon som visste hur man fixar det, vill jag minnas.

/JOP
resettar men inte solluckans funktion genom att hålla inne knappen ett antal sekunder, jag har för mig detta iallafall.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
Råkat ut för det då jag lyckades dra ur batteriet samt hade takluckan öppen. Efter att ha j-ats ett tag med den så fick jag upp den i vädringsläge, höll knappen inne och fick köra den till alla "ändpunkter", inte via 2-stegläget, utan "manuellt". Därefter funkade den igen. Samma sak när jag sedan bytte batteri och lyckades ha luckan öppen samtidigt...
Ch
6
ChristianM
535i -88
740iA -96
Tack för hjälpen allihop :-)

Reset funktionen fungerade inte på min gamla 535:a, men däremot kunda jag stänga luckan manuellt med en insexnyckel
på motorn till elluckan. Så nu får luckan helt enkelt vara stängd ett tag tills jag lämnar in bilen på service igen i höst.

Mvh Christian.
Ch
6
ChristianM
535i -88
740iA -96
Jag missade det sista inlägget i mitt förra svar.
Tack BMWGus. Jag ska prova att veva den manuellt till
ändlägen och se vad som händer.

Jag återkommer med resultatet.

Mvh Christian
mange540
Prova annars att låsa bilen med nyckeln (vrid åt höger och håll den där ett tag) för att automatiskt stänga fönster och takluckan??
Min taklucka gick inte å stänga på vanligt sätt men det funkade när jag låste bilen med hjälp av nyckeln, sen funka den som vanligt igen!
BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
ChristianM,

Kanske var lite otydlig, men jag behövde inte veva den, det var bara "2-lägesautomatiken" i knappen som inte fungerade, körde den genom att hålla inne knappen till alla ändlägen. Verkar ju vara nåt liknande som mange540 skriver, typ nån återställning av lägen.
tar jag med nykel så öppnar sig takluckan på min
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.