|
|
|
|---|---|
Leiford |
Innebelysningen tänds inte på min 520-92 när jag tar i handtaget eller öppnar dörren. Är det någon som vet vad det är för fel. Alla säkringar verkar hela. Finns det något relä eller något annat som styr det hela? Mvh. Leif |
|
Allt styrs ifrån ett styrdon som sitter under baksätet. Du har väl provat att ändra lysknappen till innebelysningen, den har 3 lägen ( 1 alltid släckt, 1 alltid tänt och 1 med automatik.) |
|
Leiford |
Jag har ändrat lysknappen i rätt läge. Vilket är styrdonet? När jag stänger av bilen då funkar inneljuset o fördröjningen så den är okey. Vad kostar ett styrdon? Kan man koppla bort det själv? |
| Styrdonet är de långa svarta plastlådorna som står på högkant. 1st. kostar ca 10.000kr (det är vad jag hört, har ej själv kollat pris). Varför vill du koppla bort det. Samma styrdon styr även centrallås m.m. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kan möjligtvis inte vara dörrkontakterna, de ligger förmodligen i serie så det kan vara fel vid vilken dörr som helst inte bara den man öppnar. Och de brukar ju ge sig på förardörren först.Fukt, dålig kontakt etc. Eller är det så att du har eftermonterat larm eller dyligt kan felkällan ligga där också. Hasso |
Leiford |
Tack för tipsen. jag ska kolla upp dem så fort jag hinner! |
|
Om du har larm kan även detta vara en bov i dramat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.