|
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter en luftmängdmätare till min 518i av årsmodell -88. Problemet är att enligt BMW-verkstaden i stan (novation) så sitter inte korrekt luftmängdmätare i. Tyvärr kan dom inte säga vilket bosch-nummer den korrekta ska ha. Jag vet bara BMW-numret: 13621285052, men det kan man ju inte söka på på bildelsbasen.se. Och borsch-numret som står på min luftmängsmätare, 0280202039, har jag inte hittat någon annan stans. Så frågan är om det är någon i forumet som har en 518i årsmodell -85 - 88 eller en 318i -84 - 87 som kan kolla bosch-numret på sin luftmängdmätare och ge mig det. Så skulle jag bli mycket glad. Är det någon som vet vad som skiljer mellan olika bosch-nummer för samma modell och år? Ex.vis så finns det luftmängdmätare med boschnummer 0280202050 och 0280202068 som sitter på 518 -88. /Mårten | |
|
boch numbret... 518 83-86 & 318 83-87: 0 280 202 050 vet dock tyvärr inte vad som skiller alla mätare åt.. kan tänka mig att det har med diameter att göra, men som sagt det är bara en gissning |
|
|
finns många bosch nr!! det är slutnumren som är intressanta! dvs 052, 039 osv! jag hade slutnr 050 till min 518is från 88... det som skiljer dem åt är nog någon kallibrering eller annan liten detalj elektrisk men jag är inte säkert!! borde gå att t reda på på något sätt tycker jag! |
|
|
Tack så mycket! Nu har jag åtminstone ett nummer att testa! |
|
|
kollade etk:n, inget boschnummer finns utskrivet, bara bmw reservdelsnummer Member of "dimljusmaffian"!!! |
|
| Tack för tipset om etk:n, vilket jag inte visste vad det var. Kollade upp "bakvägen" bosch-nummer 0280202050, och det motsvarar det bmw-numret jag fick tidigare. Nu är bara frågan om det är för rätt motor! Jag har nämligen upptäckt att motorn är bytt! Motornumret som är orginal är 18 4E W, men det som står på motorblocket är 18 4K A. En snabb sökning på google gav att det förmodligen är en 318i den kommer ifrån. Är det någon som vet var/hur man kan kolla upp motornummer? Går det att kolla i etk:n? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.