|
|
|
|---|---|
|
har precis hafft inbrott i min 750 ia 89 men det som inte stämmer riktigt är att dom som gjort det låst bilen efteråt?? finns det någon som vet hur man byter tändningslås och kan ha kvar samma nyckel till dom andra | |
| Nästan samtliga verkstäder som byter tändningslåset kodar om det så det passar dina nycklar. | |
|
Jag upptäckte att alla mina lås var omkodade när jag beställde nya nycklar. Förklaringen jag fick var att om man har bråttom eller det saknas nycklar/förtroende väntar man inte på låskod från tyskland. Koda om lås kostar ca 700 per styck. Är inte svårt låsa bilen efter sig.. Särskildt inte om den var öppen innan. Trycka ner förarsidans låsknapp låser alla lås. Gör du detta från bakdörren kan du låsa bilen uten nyckel. |
|
| är det någon som vet priset på ett komplett rattlås med nyckel?? | |
|
jpcarstyling: Sök på webben, t ex yahoo.se. Jag testade och fick på 5 sekunder detta resultat: Länk roadZter |
|
|
Rattkrycka ? Behövs det ? Även min gamla Volvo had en styrsnäcka som som skulle göra rattkrycka onödigt. Tror jag betalada ca 1000 för ett nytt lås till dörr, ca 500 för montering, då ingick kodning. 700 för bara kodning. Montering av rattlås är säkert dyrare. Borde väl vara samma lås ? Finns jo begagnade att köpa. Jag köpte nytt lås för att jag plötsligt fick låskolven i näven, inte pga inbrottsförsök. Har dock märken rundt låsen förenliga med att tidigare ägare haft inbrottsförsök iaf. |
|
| jag får kolla priserna men om man hamnar runt 1500-2000 vore de5t djävligt skönt iaf | |
|
Nja...omkodning lås kostar 700kr PER LÅS... Om du i tillägg ska köpa låskolvar och nycklar kostar det kanske mer än det smakar. Det är ingen höjdare med olika låskoder. |
|
|
Du köper ett nytt tändningslås med två nycklar på BMW för under 500kr. För att få ut det gamla måste du borra ett litet hål i plåten som omger cylindern, för att komma åt att trycka in en liten fjädrande låspigg. Kolla läget för hålet genom att se på den nya cylindern. Observera att piggen bara går att trycka in när nyckeln är vriden till ett visst läge. Kolla än en gång med den nya. Du köper också en omkodningssats som innehåller en massa olika tillhållare till låsen. De är märkta med olika siffror. Montera ut ett dörrlås, inte så kul, och demontera det. Var varsam när du tar isär cylindern, då där finns en liten stålkula som lätt ramlar ut. Ta nu ut alla gamla tillhållare, försiktigt så att de små fjädrarna inte trillar ut. Prova med nyckeln från det nya låset. Börja itifrån, alltså från det håll du sticker in nyckeln. Sätt i en tillhållare i det första spåret och prova med nyckeln. Med den helt intryckt ska nu tillhållaren inte sticka ut på någon sida. Om den gör det, kolla siffermärkningen och prova en med lägre eller högre nummer. När du hittat rätt, skriv upp numret på ett papper, och upprepa proceduren med nästa tillhållare. När du gjort alla har du både ett fungerande lås och en sifferkod, så att du kan plocka ihop nästa lås utan att prova varje spår med nyckel. Lycka till! A A |
|
|
tändningslås för 500kr med 2 nycklar?? vilken bmw verkstad har det inga som jag ringt till iaf |
|
|
Ratt lås är övereklamerat tycker jag.. Antingen sågar de sönder ratten eller helt sonika tar bort den och sätter dit en annan ratt... /Jimmy Länk |
|
|
Det hjälper väl inte mot ett rattlås? Rattlåset låser ju själva rattstången, inte ratten i sig... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Viss begreppsförvirring verkar det som. Rattkrycka EJ lika med rattlås. Rattkrycka gör inget till eller från på moderna bilar. Deras rattlås kan ej brytas upp, Rattstången bryts då så att rattbyte inte löser nåt problem. |
|
|
Hej "jpcarstyling"! Tändningslåset köpte jag på Englunds i Luleå och det har har reservdelsnummer 32 32 1 156 757. Borde gå att ta hem till viken auktoriserad firma som helst. Jag har en -88, men jag kan inte tänka mig att det är någon skillnad på en -89. Lycka till! A A |
|
| ska ringa och kolla nr nu så får jag hoppas att dom har det hemma | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.