AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
764

Klet på rutorna

Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
Hur ska man kunna ta bort kletet efter den gamla solfilmen när man ryckt filmen men inte tatt bort klistret på ett par månader. Tips om vad man ska använda?
Har provat lite av varje men det blev en massa gnuss inann man fått bort det och då tog det en halvtimma för en liten sidoruta ...
/ Peter
li
1.959
liste
535i -89
Har du testat terpentin? Vet att man använder detta inom detaljhandeln för att ta bort klisterrester på diverse glasytor...
T-röd kanske?
kemisk ren bensin kanske funkar....

__
#232 E28registret
Länk
Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Yes diskmedel funkar bra..

//Roffa

-----
Länk
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
okey.... tack alla för tipset ska kolla då vilket av tipsen som funkar bäst då
MVH / Peter
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
skriv gärna in efteråt vad som funkade bäst så andra vet d till nästa gång. mvh Daniel

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Pete71: jag hade samma problem när jag drog av toningen på min fd. 325:a. Inget av ovanstående fungerade för mig så jag tog till slut fram fin fin stålull och knuggade försiktigt. Glas är hårdare än man tror. Fungerade kanon och rutan blev inte förstörd som man kan tänka sig. Men va riktigt lätt på handen till att börja med.

Lycka till

Mvh Jimmy

Länk
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
okey jag återkommer med svaret vad som gick bäst enligt test.......på återseende!
MVH /Peter
startgas :)
Samma typ av rakbladskniv som används till glaskeramikhällar,ha nytt blad i.

Henrik
När ni ska ta bort gammalt solfilm så ska ni värma filmen med värme pistol och dra av filmen försiktigt,då följer limmet med men om ni drar för snabbt utan att värma ytan då fastnar kletet kvar.

G-UNIT

Länk
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Det som jag tycker funkar bäst är vanlig fönsterputs. Tog bort 10 år gammal solfilm på en Ford Transit med det. No probs.
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
Japp så var det gjort .....provade inte alla tips men vad jag tyckte gick kanon var följande:
Blöt-lade kletet med T-röd och lät den lösa upp limmet sen använde jag en svamp några rena trasor och tog bort det mesta av kletet. Till sist tog jag startgas som visade sig vara kanon att lyfta bort det sista som var kvar av resterna på rutan. tog ca en halvtimme för alla resterande rutor. MEN!! Tänk på att byta trasorna ofta annars smetas bara kletet ut till en homogen massa , och varva gärna mellan rentorkandet med lite T-röd.
MVH / Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.