AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
364

rost skits f-n!

cdabox
jag blir så j-vla förbannad på det här skit bmw!
Jag hade bilen inlämnad hos plåt för 1½ år sen i sala, nu idag lämnade jag in den hos segeltorp för jag blev påkörd för ett par veckor sen. Och då visade det sig att där Sala lagade bilen har lacken släppt och rostat, men tror ni någon av dem vill kännas vid detta. NEEEEEEEEEEEJ!!!!!

Det var f-n sista gången jag köpte en j-vla bmw fy fan ppptvi!
Och med största sannolikhet kommer BMW döma bort den rostskadan när bilen varit krockad och hamnar då utanför rostskyddsgarantin.....

JAG HATAR SÅNT HÄR!!!!!!

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Trist.... :(

Tror inte du kan inte anklaga BMW i det här fallet. Det måste vara plåtfixaren i Sala som gjort en dåligt jobb. Hur lång garanti fick du på deras jobb? Jag hade snackat med dem...

__
Länk
cdabox
Wolv: jag vet att det inte är bmws fel as such...

Jag har pratat med sala och de vägrar ta på sig något utan att titta på bilen så jag måste helt enkelt hämta den från segeltorp, åka till sala, visa bilen, åka hem och boka om tid hos verkstaden....

enligt konsument köpslagen så är det 2 år, så jag om jag så måste, ska jag dra det till KD....

över min döda kropp att de ska komma undan....USCH!!!!
Som tur e ska jag nog byta till en 328 om 2-3 veckor....

Stämmer det där med två år?
Alltså om man har lämnat in bilen hos en firma som lagat rost samt lackat om. Ska man då (om rosten kommer tillbaka på samma ställe inom två år) kunna få det lagat utan kostnad, är att arbetet är undermåligt utfört eller nåt?? Skulle vara intressant att veta...

Mvh /Carl.
Jag menar alltså om det inte finns några andra yttre skador som skulle ha kunnat ge upphov till rost.
cdabox
BMW själva sa det till mig så jag antar att det är så. Inte BMW i sala då =).
Och jag har kollat det, man har alltid två år att reklamera liknande saker.

Konsumentköplagen ger dig två års reklamationsrätt. Reklamationsrätt och garanti är dock två helt skilda saker.

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.