AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
379

Tips om bilköp

BM
26
BMW-Bobban
Bmw 325i -92
Jag tänker på att köpa en 4-dörrars BMW (eller 5-dörrars som vissa säger) som sen genom trimning m.m. ska komma hyfsat nära 300 HK, och när jag köper den får den kosta max 150 000:-, vilken BMW-modell ska jag köpa tycker du?
ant
Om du letar efter en kombi (5-dörrar) så kanske M5 E34 kan var något?
Om du letar efter en sedan (4-dörrar) så kanske en M3 E36 sedan, kan vara något.
M5:an med 340 hk och M3:an med 321 Hk borde kunna tillfredställa dig. På detta ästt slipper du trimning av maskinen med god hållbarhet som följd.

Tänk bara över driftkostnaderna både en och två gånger först.
Billiga är de inte.

==========
Länk
BM
26
BMW-Bobban
Bmw 325i -92
det är ingen kombi/touring jag vill ha utan en E36:a eller E46:a sedan/limosuine så om jag ska gå på ditt tips så får det bli en M3:a
BM
26
BMW-Bobban
Bmw 325i -92
ant
vad tänkte du på när du sa, "Tänk bara över driftkostnaderna både en och två gånger först"??
ant
Främst på att bilen i fråga är grymt dyr att försäkra för alla, oavsett ålder och var du bor.
Jag ser att du är 19 år och det gör det inte billigare.
Dessutom kostar bilen i ren drift, reservdelar är inte gratis och definitvt inte gratis till en M-bil.
Leta efter en fin bil som är väldokumenterad, testa den med tex M-test eller på en aukt. BMW verkstad.
Dessutom kan du söka här på forumet för att se vad som gäller för bilen i stort.

==========
Min bil:Länk
cdabox
kan ju tillägga att en E36 M3 -96 kostar 89000 (ja precis det jag har inte skrivit fel) att försäkra för en som är 22år och bor i stockholm, hos folksam.

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Rotti
en m3a i avesta i Dalarna kostade 25000 då jag var 20år...och att under hålla bilen är INTE garatis vill jag lova...det är inte värt det ,som jag kan se så har du haft eller har en ford fiesta å det är lite stort steg....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.