AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
381

M3 vs. S4 (Top Gear)

Länk

Se resultatet själva, musiken Audi vs. BMW är iaf kul! :D

ps. hoppas att det här inte är en repost...

/Manray/
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ett bra och trevligt reportage, även om fel bil vann ;-)

Jag gillar Top Gear, men man bör se programmet och veta att Clarkson är väldigt brittiskt arrogant i många av sina uttalanden. GANSKA långt ifrån trafikmagasinet ;-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
cdabox
jag skulle aldrig välja en S4 framför en M3.....de glömde raggnings faktorn =) där vinner M3 med hästlängder, och så självklart penisförlängar momentet =)

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Visst var ju Audin snabbare men den är ju även nyare så?!
Jag skulle hellre sett BMW'n vinna på banankörningen, än rakt fram... Rakt fram tycker jag inte är sååå viktigt.

Sen tycker jag att det att Audin är mera ekonomisk, mera praktisk och "smooth operator" kvittar för mig. Men synd att inte M3'an tog banan...

-We can't stay here, this is bad country!
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Trodde jag inte, BMW slagen på "hemmaplan" av Audi. Brukar ju bla. på detta forum vara ett hårt argument för Bmw (just hur bra de går på bana), undra vilka ursäker som kommer nu :) :)

/
Nike
Det beror ju också lite på banans karaktär.
Sedan är ju M3'an från -01, Audi'n från -03, och som MB AMG, Quattro GmbH och BMW M GmbH håller på och rustar upp i prestandakriget hinner ju mycket hinna på två år.
Din 996'a och C5'a kan nog känna sig trygga att slå M-bilar och S / RS på bana ett par generationer till :)

/Wille
Kan kan ju klura på hur testet gått med Tiff Nidell bakom ratten?
Det jag upplevde som konstigt var att M3an åkte ifrån S4an rakt fram även upp till 100, Audin ska vara nästan en halv sekund snabbare upp dit.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Njaa.
Audi själva anger väl 0-100 för S4 på 5.7s, BMW M anger 5.2s.
Bilarna har däremot testats av motorpress till:
Audi S4 5.6s
BMW M3 e46 4.9s

/Wille
Wendtan:
Repotage, jämförelse M3-S4-S60R:
Länk

Bra repotage, M3'an koras som vinnare ;)

Mvh,

/Wille
WilleW: Fel av mig, de är RS4 som är snabbare. alla dessa Ådis. svårt o hålla isär.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.