AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
385

LÖDNING AV INSTR

karlerik
EFTER LÖDNING AV INSTRUMENT ENL-MEK TIPS SÅ VISAR TANKM.FULL HELA TIDEN..ALLT ANNAT FUNKAR ALLA LÖDN.SCHYSSTA ..NGT ANNAT TIPS PÅ VA DE KAN VA FÖR FEL
ROGER
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
hur uppförde sig tankmätaren innan lödningen?
karlerik
Korrekt!! De e de som e så mysko ..alla säkringar i motorrummer e hela..men det kanske sitter fler ngn.annan plats,,den går direkt på full tank ,,o lödn.e kollade ett antal ggr.
Roger
karlerik
Jo ,jag vet att jag e en "tjötgubbe" men jag vill att det ska vara ok med alla prylar..i den mån man kan fixa själv,o köper man ett på skroten o det visar sig vara likadant fel så får man ju inte byta tillbaka..så mera tips om möjligt..
Roger
karlerik
Inga fler tips??
Roger
karlerik
inga tips
roger
Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
Jag lödade i nya SI batterier i min panel häromdagen. Jag såg att kretskortet inte var fräscht så jag försökte vara försiktig. Trots att ingen synlig påverkan var gjord så började min tempmätare CP:a. Jag plockade då panelen från polarns stillastående 518 -81:a och satte i. Funka fint sen.
Så mitt råd är nog att helt enkelt köpa en annan panel.

MVH: Johan F

Beat My Wagon
SKa byta SI batterier... Var kan man handla dessa??
Jag rek. batterier av hög kvalitet och då kan du tillexempel köpa dom hos Elfa ( www.elfa.se ) Se till att ladda dom innan montering bara.

Vill du lyxa till det så köp en batterilåda samtidigt kostar inte mycket och gör bytet till ett 5 minutersjobb (nästan iaf) nästa gång det är dags.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
OK...
karlerik
SI batterier har jag sådana 525-89 med check kontrollen under mätare?
Roger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.