AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
544

hjälp med turbo bygge i min 320-86:a

Bm
90
Bmw_VHD
325im -89
320i -88
Hej
Undrar om det är någon som kan hjälpa mig med lite svar på mina frågor.
320i - 86

1. det sitter 325:ans spridare på nu + att jag ska ha två till som går på tryckvakt, vilket tryck ska jag ställa in den på?

2. hur mycket vågar man ladda på? den är lite kopsänkt o portad.+ ic ( hadde tänkt mig ca 0,7-0,8 bar)

3. ska jag använda vattenkylt turboagg? isåfall vart tar man vattnet ifrån på bästa stället och även leder tillbaka det?

4. borde jag använda dumpventil?

Vore tacksam för svar

Mvh//Jonas
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
gå in på Länk

o så kollar du in "Artikel, nybörjarens guide till turbokonvertering (Bilsport nr 4 - 2002). sida 1, sida 2, sida 3. 3 x 0,7 Mb"

står mycke vettigt där

mvh Erik

(O==00==O)

02 rullar fetast
ic
237
icho
320i, -04
Nu är det så att de articklarna är borta.... ingen som vet vart annars man kan hitta det?
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Prova sökfunktionen...
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Vilket tryck du ska ställa in tryckvakten på ser du på en voltmeter som du kopplar til lambda sonden. Jag brukar ställa på drygt 0.3bar.

Hur mycket du vågar ladda beror på tändning mm så det får du antigen använda en avgastempmätare eller ett tex bromsrör som bultas i blocket och andra änden i en hörselkåpa. Då hör du spikningarna. Ställer du tilbaka tändningen lite så går det nog bra att ladda 0.8

Vatten till aggregatet kan du ta ifrån förvärmningen till spjällhuset och skippa förvärmningen..

Dumpventil gör du som du vill Jag har kört öppen jämt det fungerar bra med mina bilar. Annars kan du ta en återcirkulerande från saab 9000. Det är ju bra med dump om du ska ladda så mycket som 0.8 det blir lite snabbare spolup och mindre slitage på turbon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.