|
|
|
|---|---|
|
Någon här som vet var man kan köpa sk "Stone Guards" (helst kromade) till en Z3 2.8. Dessa Stone Guards är alltså skydd som kan appliceras på främre delen av bakskärmen för att skydda mot stenskott. Vore tacksam för ett svar. Bimmern börjar bli skjuten på där nere på skärmarna :o/ | |
|
Inte krom men jag köpte mina här, Länk Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
Lasse H |
rekomenderas! /Lasse H |
|
Jag tillverkade mina egna magnetiska stoneguards. Köpte ett ark magnetisk vinyl på en reklamfirma, 100kr, en annan reklambyrå bjöd på ett självhäftande ark sk. dekorfolie i silvermetallic (så nära originalkulören jag kunde komma) Efter lite pill med såpvatten så hade jag applicetat silverarket på magnetvinylen. Efter att printat bilder från nätet så gjorde jag mallar i papper som jag testade mot skärmen för rätt vinklar. Skar sedan ut med skalpell två bitar som fungerar utmärkt och ser riktigt bra ut. Om du inte vill köpa från staterna och inte är rädd för att pilla själv, köp magneten och ett ark med kromfinish. Lycka till. ArctisZ3 |
|
|
det var interresant att just den på Z3 solutions var magnetisk och man kunde ta bort det när man ville. Annars så har foliatech ett folie man kan klippa till och klistra över som uppfyller samma roll. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tack för svaren ! Fredrik, vad kostade frakten och hur lång tid tog det att leverera från det att du beställde ? mvh / Clas |
|
|
Highway Star: Jag har likadana som Fredrik, betalade drygt 500 kr inkl. frakt vill jag minnas. Tror det tog en vecka från det att jag beställde dem till att jag fick dem. ///M |
|
|
Stämmer nog bra, jag beställde mer prylar samtidigt och har lite dålig koll på vad bara stenskottsskydden kostar. Jag fick vänta en vecka oxå. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
En orelaterad tanke bara...finns det verkligen risk för stenskott på bakflyglarna? Jag har några stenskott på frontpartiet men under mina 3 år med bilen har inte observerat att just den delen som täcks av stone guards skulle vara utsatt för stenskott. Och jag har ungefär 5mm av fram däcken utanför skärmkanten så det borde finnas store chans för eventuella stenskott på just bakpartiet… _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Mina bakskärmar är rejält pepprade på just det stället, och skydden har fått bulor som inte går tillbaka igen, så nog behövs de alltid. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Då måste jag haft tur...inte en skråma. Fast hade inte du rätt bredda däck där fram? sticker dem ut utanför skärmen oxÅ? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Njae, däcken är inte så våldsamt breda, 225'or, borde inte göra någon skillnad att de är krängda på en 10" fälg. Slitbanan är innanför skärmkanten, men fälgen sticker ju utanför. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Har man den skärmbreddade varianten av Z3 ligger man definitivt risigt till nrä det gäller blästring därnere... Det mesta skjuts nog av framhjulen, har 225:or själv. När ni beställde stone guardsen valde ni quantity=1 då ? får man ett par då eller måste man beställa 2 ?? |
|
|
De säljs i par. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.