AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
346

Hur mycket kan jag begära för min bil?

Daytona
Här är lite fakta om den. Senaste saken som tillkommit på bilen är en Panasonic Stereo för 4500:-.

Länk
chrille70
På bytbil.com begärs det ca 150'-180' för liknande bilar (endast hos bilhandlare dock), vilket kan vara ett bra riktmärke. Att din bil är fulldokumenterad och att det finns kvitton på allt är ett solklart plus. Men detta höjer väl knappast värdet, utan ökar snarare efterfrågan(?). Bilen har bra utrustning och är smakfullt stylad. Dock är jag ingen vän av ögonlock, men den är knappast "överstylad", något som kan ha en "kraftigt negativ" inverkan på priset.

Så prova att sätta ut den för runt 150', ett inte allt för omöjligt pris enligt min mening. Det ser ju ut att vara en riktigt fin bil! Men över 150' tror jag nog ingen är beredd att betala vid en privat-affär.

Mvh Chrille
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
120-130' tror jag att du kan få, sätt ut den lite högre.....

// Rocco
Daytona
Tror du att det är en 318 cab eller. Kolla i biltidningarna där dom begär runt 170 000:- med mer mil och mindre utrustning så ska du få se.

Daytonan=Länk
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
ca 150´?

Mvh Mohsen
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är ganska oviktigt vad folk begär i bildtidningarna, det intressanta är för hur mycket bilen släpps tillslut. Tror som dom andra att försöka få ut ca 150k. Tänk på att sommaren tar slut snabbare än vad du tror. Och till hösten får du inga 150k, knappast nästa sommar heller.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Max 140-150' är min gissning... E36 har "luktat" gammal länge nu.

roadZter
DZ ligger väl rätt bra här skulle jag tro...

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Marcel
150-160 skulle jag tro.
Länk

Här är en liknande bil som utannonseras för 139'.

Jag skulle säga att bilen är värd ca 130-135'.
Länk

Då försöker vi igen!
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Väldigt fin bil, tycker den är värd minst 150.
Jag vet en som köpte en 328im 97 som inte var cab för 150 och den hade ungefär gått lika långt.
Hoppas du hittar den rätta köparen!
MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.