|
|
|
|---|---|
|
Yo,.. Har min bmw cabbe -98 Med rigerläpp kolfiber läpp. Bilen är numera "sänkt" !!.... Går ej in i besiktningshallen. (Hjälps ej om jag tar bort läppen). Fjädrar sitter fast i både övre o undre infästning. Vilka regler gäller? Har hört att de måste anpassa besiktingen om man har låg bil. O.B.S Endast säkra svar vill ja ha då de e dags i veckan för att bes. Tack / Wild Child | |
|
Det jag hört är iaf att de inte finns nån speciell höjd bilen ska ha,eller får ha...utan när dom höjer upp bilen inne på besiktingen så ska fjädrarna sitta fast å inte hoppa ur sitt läge...så om dina fjädrar sitter fast när bilen höjs upp ska de inte vara några problem... Rätta mig om jag har fel... Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
| De är vad jag me har hört, besiktade med kapade fjädrar och då gnällde dom, men inte om man har original sänkningfjädrar då får den i princip vara hur låg som helst, vad ja förstått. | |
|
Det är helt rätt som du hört. Att bilen är "för låg" är inte själ nog att neka någon en besiktning, man får använda alternativa kontrollmetoder helt enkelt. Till saken hör att det är väldigt (väldigt) få bilar som verkligen är får låga för att besiktas. Är bilen för låg för besiktningshallen kan man antagligen inte ta sig dit i vilket fall som helst... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.