|
|
|
|---|---|
Sara |
Har ingen värme i kupen,har bytt cirkulationspump som sitter i motorutrymmet men forfarande ingen värme,en bensinvärmare finns monterad(kan den ha nåt med det att göra?).Systemet är luftat &motorn håller arbetstemp.Nu till AC,kompressorn går igång men ingen kyla?.. Tacksam för svar,, Mvh Sara |
| Ac-problemet verkar vara att inget kylmedel finns i systemet- bör provtrckas och fyllas på... | |
| Kan vara så att du har lite kylmedium i systemet och att det är därför det kyler dåligt. Arbetar kompressorn normalt ? Alltså,kopplar den in o ur ? | |
Sara |
kompressorn kopplar i & ur som den ska,jag ska kolla kylmedlet då:=) Nån som vet vad som kan göras åt min avsaknad av värme i kupèn? Mvh Sara |
| provat att lufta kylsystemet och kollat att du har tillräckligt med kylvätska? | |
| ...sorry, svarade innan jag läst färdigt frågan där....känn om slangarna in och ut från värmeventilerna blir varma... | |
|
Mängden kylmedel i ACn kan du kolla själv, Det finns ett "skvaller fönster" vid anslutningarna för påfyllnad av gas i AC. Så fort pumpen slagit till sak det vara vätska innanför fönstret, skummar det börjar det bli för lite medel. |
|
Sara |
Tack för alla svar om min ac..men jag undrar oxå om värmen eller rätttare sagt ,saknaden av värme i kupèn..nån som har nåt förslag? Mvh Sara |
|
Hade också dålig värme i kupen i vintras. Närjag rotade runt lite i vid motorn så hittade jag en tunn vacuumslang som inte var ansluten någonstans. Åkte till bilcenralen och mekanikern kom ut och satte den på plats och vips blev det genast mycket bättre värme. Den tunna slangen går från backventilen som sitter på slangen som kommer från bromsservot och går in på en liten anslutnig på torpedväggen där vattenslangarna till värmepaket går in. Kanske det är den som har hoppat dän på din också. Tycker annars generellt att värmen är ganska dålig i bmw bilarna. På mina 4 st bmw som jag har haft är det inte någon som har haft sådan jätte "bastuvärme" jämfört med vissa andra bilar som japanska riskokare, volvo, mb mm. Hoppas du får ordning på värmen även om kylan känns mer akut just nu. mvh Mackan |
|
|
Hej! Kan nog tänka mig att det är värmeventilerna som kärvat ihop, så dom inte öppnar o stänger som dom ska. Om du håller ett finger på ventilerna, så ska du känna ett litet klick emellanåt. ( dom öppnas o stängs) Hoppas du klarar ut det! MVH Spin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.