|
|
|
|---|---|
jpbygg |
Tja ett extremt stort problem brosan har el problem vad är det som gör att motorn startar skälv samt vindrutetorkarna mm?? Har satt ditt en ström brytare vid + kabel till bateriet då funkar det men det är litte bökigt att åka och shopa och när man parkerar måste man lyfta huven för att slå av strömen. Han har en 535-87a. Nån som var med om liknande symtom??? Ska man åka flott så kostar det flott!! |
| det är inget fel det är extra utrustning bara! | |
|
jpbygg: Jag hoppas du skojar :???? ! ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Kan vara kulan i tändplattan som ligger på sniskan.. Men det låter ju oerhört skumt :) /Jimmy Länk |
|
storken25 |
Dra in strömbrytaren in i bilen då. |
|
Är det inte ett skämt ?!!? Billy B-10 Länk |
|
|
Morsan hade samma symtom på sin volvo 240, och hon brukade parkera med växel i så bilen hittades långt inne på trädgården ibland. Har för mej att det var något med tändningslåset. |
|
chrille70 |
Man har väl aldrig hört på maken... :DDD / Chrille |
|
har också hört talats om detta fenomen , fast då gällde det äldre bilar typ saab , och jag har för mej det berodde på brytarspetsen !! Och det har ju inte en 535...men visst tändningslåset är nog en grej man ska kolla upp. Billy B-10 Länk |
|
|
Farsan hadde ett liknande problem med sin gammla saab 900. Vred man på ljuset så startade bilen, så nyckeln hadde man bara för att komma in i bilen :) Det var jord fel bakom instrumentbrädan. Sladdar från tändningen och ljuset hadde skavts och gick ihop. Prova att mäta upp stömmen från tändningen farm till startmotorn. |
|
|
Jag hade samma problem med min moped (suzuki ts-50) , parkerades i p-hus och hittades ofta dagen efter i angränsande län samt mindre orter i danmark. fattar bara inte hurfan han klarade sig ner själv då tanken rymde ca 10 liter... :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Känner Du till en riktigt stor container ? Isf. vill jag kasta min bil där. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tändplattan i tändningslåset är mitt tips. Hade en Golf som betedde sig liknande. en anektot. Jag hade en SAAB 900 som startade bara av att jag slog på tändningen, alltså utan hjälp av startmotorn. Detta fenomen förkom då jag kört bieln en kort sträcka på chock och stängt av den. Den kunde stå 1½ timme och hoppa igång bara jag slog på tändning. Jag noterade att varvräknare tog ett skutt, när jag slog på tändninegn. "Det roliga fele berodde på att det var ett äldre Biltema brytarlöst tändsystem som hade ett fabrikationsfel där det fattades en spärrdiod. Vilket gjorde att det gav en gnista till siftet när tändninsnyckel vreds på.Var det då bränsleblandning i cylndern så antändes den och motorn hoppade igång. hade rätt kul med den finessen sk jag tillägga. ///MVH Hasso Länk |
|
Har haft samma problem med en gamal 740 (volvo) med massor av mil på mätaren och som var väl använd. Slitet tändningslås var problemet! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Slå på TV:n om tre minuter. Bosse Bildoktor har säkert svaren på dina problem! :-) Hälla corn flakes i tanken kanske är en lösning? "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
jpbygg |
har byt tändningslåset nu och nu funkar det som det ska. Skön för oss att vetta att bilen är kvar på parkeringen när man kommer utt. OBS DETTA ÄR INTE ETT SKÄMT (OCH NI SOM TROR DET FÅR JAG VÄLL ÖNSKA LYCKA TILL OCH SATSA STENHÅRT PÅ ATT HA PAJ LÅSET SÅ FÅR NI SE SKÄLVA HUR KUL DET ÄR!!!) Ska man åka flott så kostar det flott!! |
|
jpbygg. Vad är det som är "felet" Under rubriken Äger följande BMW borde du kanske rätta till "Har ingen för till felet" Har ingen för tillfället kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.