|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är i valet & kvalet om min bilförsäkring. Jag har en BMW320 Touring -97 och den har gått 7000 mil nu. Det skiljer ca 1500 i pris mellan LF's och TryggHansas försäkringar men den senare (och billigare) är då utan maskinskadedel. Självrisken är 10000kr på LF om jag får en maskinskada, eftersom det är en importbil. Den är välunderhållen och servad enligt boken. Hur skall jag göra? | |
|
Mycket ovetenskapligt svar: jag skulle inte tro att maskinskadan är den mest utnyttjade delen av våra bilförsäkringar, i allafall om det inte t.ex. rör sig om en M3:a. Jag har då åtminstone aldrig haft nån nytta av den, till skillnad från t.ex. vagnskadan. Om nåt har hänt med motorn så har det antingen gått att fixa billigare än självrisken, eller så har försäkringen helt enkelt inte täckt problemet. Dessutom får man väl hos de flesta bolag bara teckna den fram tills bilen är sex-åtta år eller har gått 8-10000 mil, vilket som nu kommer först, så förmodligen är det inte länge till du får teckna den. Jag hade personligen gamblat i ditt läge, och litat på att bilen var så välskött som den verkar vara, och istället satt av pengar för framtida underhåll/reparation. Du får väl låta personligheten styra, dvs är du mest riskbenägen eller mest trygghetsnarkoman? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.