AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
712

Allt om motorproblem till Bmw 320i -87 E30

Alla fakta som ni kan säga mig om varför den inte vill starta e hjärtligt välkomna!!!

Linna
måste berätta lite mer om problemet....
går startmotorn runt när du vrider om nyckeln? eller är den helt död?? är viktigt att veta för att kunna lista ut ditt problem...

Länk E30 körmaskinen nr.1
Woodman
Hej Linna !

Ett förslag: kolla den sjupoliga kontaktdosan intill startmotorn
skruva isär den och kolla kontaktstiften inuti de brukar vara grönärgade då är det "helt omöjligt" att starta motorn.
Tyvärr ett mkt vanligt förekommande fel på just E30.
Så här är situationen:

För ett tag sedan så la min bensinpump av så jag har nu nytt bensinpumpsrelä och nu funkar den igen *pumpen alltså*

Men dock startar inte bilen endå, OM jag inte sprutar in startgas i insuget....

Den håller sig igång så länge som jag sprutar in gas men när jag slutar så där den....

Hade av rotorn för att kolla och den är nästan helt slut!! kan det vara det enda problemet för att den inte vill hålla sig igång utan gas?

Jag är helt nollställd...

Linna
Kan någon hjälpa mig eller?

Linna
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Du får förmodligen inte fram bränsle till motorn. Kolla pumpen igen. Har inte med rotorn att göra skulle jag tro. Eftersom den går med startgas. Så har det inte med tändningen att göra, utan med bränsle tillförseln. Kolla bränslefiltret så inte det är igensatt.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
insugsbälgen?
Jag har en jordfräs som går på startgas, utan gnista.

Dålig liknelse ;-) men det kan vara så att tändstift, tändspole, rotor, lock och/eller tändkablar är dåliga.

Du har kanske gnista men den är kanske för svag för att tända bränsle luft blandningen.

Min första tanke är att kolla på stiften,rotor, lock och kablar, ser dom ok ut så prova en ny tändspole.

Du borde kunna lämna tillbaka den om det inte funkar. ( Spolen alltså )

Nisse
Länk
Jag har kollat bensinflödet!!

Det går igenom hela systemet sedan ut i returen igen!!

Det finns bra gnista på stiften!!

Det enda som jag hittat nu som inte är ok är Rotrorn...

Jag tykker det är mycket skummt att den gör så?!

Linna
Woodman
Varför inte byta rotorn ? Det kan ju mkt väl vara den som spökar.
Den kostar visst en bra slant som originaldel. (ca:450:-)
Tror att Biltema har den som piratdel ca: 180:- har själv testat Biltemas piratmodell funkade perfekt under två års tid.
Joe men rotorn kan jue inte vara själva problemet!

Den går jue under tillförsel av startgas men annars inte!! det måste jue ha något med bensitillförslen att göra!! vilket jag tykker är skumt för att bensinen går igenom som vanligt o ut i returen igen!!

Jag e nollställd.....

Linna
Ska kolla med en annan databox idag eller imorgon så får vi se om den går i gång då alltså!!!

Linna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.