|
|
|
|---|---|
|
År det nogon som kan rekomendera några prisvärda stötdämpare till en 525 -90 ? Vore tacksam för tips... | |
| Om bilen ej är sänkt så kan jag varmt rekommendera MONROE SENSA-TRAC från Mekonomen. De kostar ca 800:- st. Kom även ihåg att byta dammskydden som sitter på fjäderbenet. | |
jocker18@home.se |
hur mycket kan man sänka å ändå använda orginalstöt? svårt att kapa lite bara? jag vill inte "sänka", bara göra mindre glapp mellan däck å hjulhus då det är alldeles för stort.. Man kan ha roligt även med 525ór... |
| Jag skulle nog inte kapa i fjädern. Du förändrar då stötdämparens normala arbetsområde-slaglängden, vilket gör att bilen kommer att bete sig skumt. Dessutom kommer stötdämparens livslängd att förkortas avsevärt. | |
jocker18@home.se |
okej, så vad kostar det att sänka endast lite grann, för jag vill ha kvar den mesta komforten, vill bara få bort lite tomrum mellan däck å hjulhus, inte för väghållningens skull Man kan ha roligt även med 525ór... |
Asken (AutoPower) |
Jag säger bara Bilstein sprint! |
|
Är inte det där med att orginalstötdämpare slits ut fortare om de får arbeta i att lägre läge bara en skröna? Så som de är konstruerade kan det ju inte vara någon skillnad knappast eller? Däremot, om man byter fjädrar till kortare och därmed av naturnödvändighet hårdare (iaf om man inte kapar) blir ju de dämpkrafter som dämparen behöver ta hand om ganska mycket våldsammare. Om man då dessutom byter ganska lätta normalhjul mot monsterfälgar och bredd-däck som väger betydligt mer så blir ju arbetet som krävs av dämparen bra mycket hårdare och därmed borde livslängden på dämparna sjunka ganska radikalt. Kan det inte vara så? |
|
| Ok tack för tipsen det blir nog mekonomen och monroe dämpare | |
| ja mekonomens grejor funkar bra... men bilstein ska du ha... | |
|
Adderar lite till debatten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.