AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
742

Bortplockning av airbag på BMW

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Hur är det med att plocka bort Airbagen på förrarsidan på BMW?
Jag har nämligt glasögon och jag skallar nog hellre rutan än att airbagen gör mos av mina ögon av delar ifrån glasögonen.
Har börjat titta närmare på en e34 eller e39 touring eller en e38.
Hur är det i dessa modeller?

Tack på förhand!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Sök på nåt i stil med "byta ratt" här på forumet, där brukar airbagproblematiken ingå. Annars antar jag att det skall gå att lura elektroniken med samma 1.2 ohms motstånd där som på passagerarsidan.

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Sökte på airbag i kombination med ett par ord, men jag hittade inget om elektroniken. Ska pröva med ratt istället.
Jag bugar och tackar =)

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Intressant det där, har du något mer info om det där med att kombinatioen airbag+glasögon inte skulle vara bra?

Bär själv glasögon med linser av plast och har ibland funderat på detta. Fast jag vill ju gärna undvika att slå ihjäl mig mot ratten vid krock så uppskattar ju mycket tanken med krockkudden i ratten plus alla de andra ställen de sitter på.

Någon som vet eller kanske rentav har smällt med kudde och (sol-)glasögon?
Läste en artikel om glasögon och airbag kommer tyvärr inte ihåg var men kontentan var inga problem det ända som händer är att dom åker av när airbagen sjunker ihop vilket skulle hända även på en bil utan airbag så jag skulle låta airbag vara kvar har själv glasögon ibland däremot är det inte rekommendabelt att röka i en airbagutrustadbil stor risk för brännskador.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.