AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.026

Urusel väg E22

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Var ner till swedenrock i Blekinge nu i helgen och åkte då E4 från Uppsala till Norrköping där E22:an tog över. Vill bara med detta utfärda en liten varning till dom som kanske tänkt sig att åka E22:an från Norrköping och söderut på semestern, sämre jävla skitväg har jag fan inte varit med om. Om det var lite stake i VV så skulle dom stänga vägen, totalt livsfarlig, hål, taskiga lagningar och dessutom 30 sträckor här o där!!!
Näää, välj en annan väg om du är rädd om bilen...

/Erik
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag bor i Norrköping så jag vet hur eländigt det kan vara, skräpväg är ordet. Vänta bara till broöppningarna (Göta Kanal) kommer igång i Söderköping också...

Ett litet tips Erik G när du ska till Sweden Rock (jag var där, Queensryche, Guardian och Masterplan var HELT underbara) är att istället ta E4 till Jönköping, vidare mot Växjö, Väg 30 mot Tingsryd och sedan väg 29 mot Karlshamn. Det tog 4 timmar den vägen för mig som åkte från Norrköping.

Ha det!

//Lövet
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Vilken del av E22:an tyckte du var så kass?

__
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Wolv:
Borde inte frågan vändas på..."vilken bit var bra" :-)
Det blir lite lättare då...
Finns en bit norr om Kalmar som är rätt ok :)

Mvh
Patrik

2.049
wolv
330it -02
Hehe visst är den kanske inte världens bästa, men nog tycker jag att det är en grov överdrift att säga att den är så dålig att man riskerar att köra sönder bilen. Åtminstone vad gäller den sträckan som går mellan Karlskrona - Malmö

__
Länk
kimozabe
Det va bra festival iaf så det va det värt, åkte en bit på sket vägen själv, tror det va på 21an eller 24an som det satt typ 10 kamera lådor inom 1-2 mil...missade dem när jag åkte ner på natten, såg dem på hemvägen ;///
Yes mellan Hässleholm & Kristianstad sitter det kameror men hur du lyckas missa dom när det står stora varnings skyltar begriper jag inte... ouppmärksam kanske??

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Wolv,
Mellan Norrköping och Sölvesborg är E22:an skit...
iofs körde jag en Cheva starcraft, men det är ingen ursäkt :)

/Erik
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Erik:
Jag kör den varje dag och jag kan inte påstå att den är såå dålig. Vore intressant att höra exakt vad som var skit med vägen? :)

__
Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Wolv,
Det var hål i vägen, taskiga lagningar, oerhört smal på vissa ställen, 30 sträckor här och där och en massa bulor, så dämparna fick jobba en hel del :)
Åker du mellan Norrköping och Sölvesborg varje dag Wolv, måste bli en massa mil för dig? ;)

/Erik
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hehe som sagt: "Jag kör den varje dag" - inte "jag kör hela E22:ans sträckning varje dag" :)

Mestadels mellan Ronneby och Karlskrona, men även hela vägen ner till (Höör/Hörby) rätt ofta. Känner inte igen problemet iaf....kanske beror på att jag är dalmas från grunden och i Dalarna har vi en helt annan definition på "dålig väg" än här omkring :)

__
Länk
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Tycker inte att E22 är så dålig i Östergötland där jag bor med undantag för Söderköping som kan vara ett h-lv-t- att komma genom sommartid.
Håller med Wolv här: så himla kass är inte E22ans södra delar ( vissa små partier är kass: Krstd-Bromölla, Ysane-Mörrum, Karlskrona-Jämjö, Bergkvara trakten) men på det stora hela är det full acceptabelt

Vajervägen har ju helt klart lyft E22ans standard ( måte det snart bara bli motorväg/vajerväg Hörby-Hurva med...)

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Ta en tripp från Norrköping och söderut så får vi se vad ni tycker :)

/Erik
Dark Rider
Huj! Var ner och köpte min nyinköpta bmw i Kristianstad och körde upp efter e22..de va ju ingen kul väg direkt med tanke på att det stod spön i backen å ena torkarstaget under huven pajade..men helt ok väg annars lite farligt me allt vilt som gillade å springa på vägen :) .Men E22 va ju lätt match om man jämför med vägarna i norrland "huvva".
Föressten ingen som bor i k-stad å kanske vet nåt om en kille som körde en 325 Kerscherpaket å 18" diamantsvart..skulle vara kul å höra om de va nån strulpelle (fick för mej det men hadde ja åkt så långt skulle ja fasiken köpa bilen)

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
De gånger jag kört E22 har jag hamnat i enorma köer i Söderköping av alla ställen. Värre än Essingeleden en måndagsmorgon!

Annars är den väl rätt OK med undantag för en del vägarbeten (som åtm pågick i våras) och en del av sträckan Kalmar-Karlskrona som är smal och slingrig.

Jag kör sträckan Stockholm-Ronneby ett några gånger om året men föredrar E4 till Värnamo och sedan väg 27 och 30 över Växjö.

My Bimmer is my mistress
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
E-22 ans vissa delar är mycket dåliga. Nu håller de ialla fall på att asfaltera sträckan Ysane - Mörrum. Sträckan efter motorvägen Sölvesborg - Bromölla alltså mellan Bromölla - Kristianstad är nu värre än någonsin men detta pga att de nu bygger motorväg på sträckan så snart blir det allafall motorväg mellan Sölvesborg och Kristianstad =30km vilket är glädjande. Och detta tack vare komunerna kring vägen som lånat ut kosingen räntefritt till vägverket.

K-Jörgen
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Föresten ang Vajervägarna måste de ha så in i bomben med reflexer längs dessa vägar. Nån måste ha provition på reflexinköpen. Tycker det är irreterande vid mörkerkörning.

K-Jörgen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.