AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.444

ratten skakar, nån som vet nåt om det?

Sida 2 av 2
Woodman
Marzocchi: Ditt "starkaste kort" i detta sammanhang är utlåtandet från M-stationen ang de ev bristerna i reparationen.
Konsumentombudsmannen kan nog tyvärr ej göra mkt utan detta utlåtande som ligger till grund för din reklamation av utfört arb hos BMW i Karlstad.
Ivarsch: japp, ett brummande ljud har jag, har däremot fått för mig att den är servon som brummar, och det ljudet låter inte så ofta...

Woodman: nån M-station har inte vi värmlänningar efter att ha sett på hemsidan.

Åker däremot till bmw verkstaden nu, han är inte så omöjlig.

fortsättning följer.....

------------------
www.cleandesign.se
Hej igen

nu har jag varit på verstaden, jag punktar upp vad som hände.

1. ang att lacken flagnat bort i fronten beklagade han mycket, det är inte dom som lackar, utan ett annat firma, han skulle ringa dit för att få ny tid till mig för omlackning

2. stötdämparna är slut, fick jag veta, så dom måste jag byta. när jag byter dom så firsvinner också vibrationerna, precis som några här på forumet sa.

3. att det är glapp i hjulter när jag vickar fram och tillbax beror på att bilen är avstängd, när bilen är påslagen försvinnger det pga att servon startas.

4. den sneda ratten skulle han fixa åt mig nästa gång jag kommer (typ när jag får tid för lack) pga. att han inte hade tid just nu.

Jag tänkte när jag åkte att det skulle ordna sig, han är rätt snäll och glad så det ska nog itne vara några prob, å andra sida, vem är inte glad som jobbar med bmw bilar hala dan

vad har ni för några kommentarer?

Tack för all hjälp föresten

------------------
www.cleandesign.se
Woodman
Det låter ju som det löst sig...."Grattis"
Förresten fick du tillbaka ditt saknade vinterhjul..?
Vinterhjulet har han skickat till en som fixar fälgar, och han har ring och tjatat ett antal gånger sa han, han sa åxå att det slutar säker med att jag får ett nytt däck, om det går att få tag på vill säga. annars ska jag ha 4 nya däck med fälgar :D

------------------
www.cleandesign.se
Woodman
Se där ja......du har ju "skinn på näsa" ja det är rätt stå på dig bara....Skam den som ger sig.

PS. Du ser ju ut att klara dig bra utan konsumentombudsmannen.
Ko
663
Koffe
320iC -93
Då drar vi igång den här gamla tråden igen tycker jag =)

Marzocchi: Såhär nästan 4 månader senare borde ju stötdämparna vara bytta?! Löste det sig med skakningarna? De som uppstod då du svängde och körde i en grop eller liknande?

Har samma problem på min nämligen... I motorvägsfart (100-130, lite beroende på omständigheter =) så får jag grym rattfrossa i svaga vänstersvängar. Liksom nästan så man överväger att avbryta svängandet och fortsätta åka rakt fram, för hur som helst kan det ju inte bli obehagligare än frossan, känns som nåt ska lossna i höger fram =)
Trodde först att det var däcken som tappat en vikt eller nåt. Till saken hör att däcken är slut och jag ska besikta bilen snart, så ikväll passade jag på att lägga om från finfälgarna (Breyton Softline 17") till originalarna (BBS krysseker 15") som har betydligt fräschare gummi. Eftersom tillbakaresan gick på motorvägen, vilken upprepade gånger svängde svagt vänster, blev jag snart varse att problemet med skakningar tyvärr inte följde med däcken, utan fanns kvar =(
Är det dämparna som måste bytas? Spindelled är bytt (fast jag vet inte om det var på båda sidor?!) för knappt två år sen, men då kände jag ingen frossa innan bytet. Ska nog skicka upp bilen imorgon och känna om det glappar i lagret oxå...

Nåja, min utläggning ovan syftade egentligen endast till att få svar på frågan; Hjälpte det att byta dämpare, eller var det nåt annat?

//Koffe
do
3
doberman
520i Touring -99
320i -91
Koffe/Marzocchi,
Har oxå problem med rattfrossa vid viss hastighet och vissa beläggningar. Glappklonk när jag kör över grovgruset hemma och vid skarpa gupp. Verkstan säger att det inte är nåt fel på min framvagn, asså spindelled etc. Har oxå märkt "en viss rörelse" i höger fram vid inbromsning. Vad händer med min bil?
Po
50
Powww
318i -95
Undrar hur det gick med vibrationerna?
Hjälpte det med stötdämparbyte.

Efter regn kommer sol!
Powww
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Jag hade samma problem och åtgärdade det precis, en spindelled som var heeelt slut. passa dig för att köra för mkt med den, mitt va det är hoppar den ur plats och du kanar mot diket!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.