|
|
|
|---|---|
|
Hähä... Var på OkQ8 i Flen i helgen och skulle tanka, men pumpen slog ifrån hela tiden släppte ifrån sig en dl, kanske, Så efter 10 min, så hade jag fått i 8 liter, Gick in o skulle köpa dricka och frågar killen i kassan vad det är för fel på pumpen?! Och killen svarar:: Vaddå alla pumpar är ju så! ööh, men det går bra med Ford! Och nåra andra märken! Vad skall man säga???? :-( eller :-) ///FrIIk/// | |
|
Hm vissa pumpar måste du "hålla" ner för det ska funka. Alltså du måste rikta munstycket på ett speciellt sätt på vissa pumpar. Standard bmw/e36 fel. |
|
Star_Peppe |
Alla men bor i Flen! Kanske är därför! |
|
Samma problem med min ibland, den vill inte fortsätta och så klickar det som tanken är full.. Mvh/Soki |
|
| På min går det utmärkt om man håller munstycket i läge "klockan tre". Däremot i läget "klockan sex" har jag också det problem du beskriver. | |
|
Har aldrig upplevt detta problem, men så har jag inte varit i Flen heller. |
|
| På min E38 så infann sig problemet vid vissa pumpar men som balmgren konstaterar så försvinner det om man vrider handtaget lite till kl 3. | |
|
Samma problem hade jag på OK/Q8 i ö-vik på min e36:a! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
Scheckheft |
Hej, upplever samma problem på OK/Q8 i Luleå, däremot fungerar Shell utan problem. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
har problem på "bilisten" med detta också, måste hitta ett bra läge innan jag kan "låsa" munstycket, eljest slår pumpen ifrån, när jag tankar på preem är det inga problem med detta Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Har bara råkat ut för detta en gång tidigare och det va på Ok Enköping. Kanske är ngt speciellt med deras pumpar?,,Ett fasligt liv förde den iaf! Men annars så e Ok helt Ok! ;-) Och jag lovar...jag gick runt klockan med det pumphandtaget! :-) ///FrIIk/// |
|
|
Tjenare. Som alla andra skriver, så gäller detta bara OK/Q8:as stationer. Har varit med om det en antal ggr. Så nu tankar jag inte på OK/Q8 längre. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Det brukar kunna hjälpa med att inte sticka in röret så långt in i tankhålet. Min gamla Ascona B hade precis detta problem också. Det satt tom en instruktionslapp på insidan av tankluckan som visade att man skulle hålla handtaget lite snett när man tankade. Typiskt att jag skulle få en till bil med denna "defekt" när jag köpte e36:an.. :) |
|
| Tacka fan för Jet! billig o bra o krånglar inte :) | |
|
Samma på OK/Q8 i Gävle. Mvh Abbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.