|
|
|
|---|---|
|
jag vet att ni tycker jag ska använda "sök funktionen" och det har jag gjort flitigt , men det går bara runt i skallen på mig nu , detta inlägget ska inte spåra ut med tjafs från olika personer som kivas om resp helsyntetisk olja eller delsynt olja, håll denna tråden rent från tjafs plz, vill ha reda på vilka ojor ni rekomnderar endast samt ca pris :) har en m3á 3.0 95á som är servrad regelbundet enligt bok och papper, och ska nu byta olja "första ggn i min ägo" bilen har gått 14 tusen mil, och inga som helst missljud, den är ju inte ny trots allt 8 år, ska jag köra delsyntet nu eller helsyntet vad tycker ni oljegurus samt vad ni själv kör med, så ska jag bilda mig min egen uppfattning MVH/Mojje | |
sebbe |
Det enda som duger,bilen mår bra av,o som rekommenderas av bmw är CASTROL TWS RACING helsynt......... |
| är det den som kallas 10-60 , | |
| det var väldigt kör alla på samma olja alltså, dåligt med svar tycker jag :) | |
|
Japp,jag kör med den också.På BMW sa de att den går att använda som sommar och vinter olja. Ben |
|
|
dessa oljor rekomenderar castrol till min bil castrol rs 0/40 eller gtx magnatec 5/40 ser inget om tws 10/60 läste om båda och enligt mitt läsande verkar 0/40 oljan vara bättre än 10/60, men det är ju därför jag vill ha era åsikter , någon som kör med rs 0/40 i sina m3 3.0 och vad är skillnaden mot 10/60 oljan MVH/Mojje |
|
| Castrol TWS Motorsport 10w60 180:-/l på bmw. Bästa oljan till m3/m5 enligt bmw. | |
| ok pelle, men i sånna fall tycker jag den skulle vara rekad till min bil med , enligt castrol´s rek tabell så verkar det inte så , f#¤n vad svårt det ska vara med att välja olja , suck | |
| på bmw hade dom en lista där den rekommenderades som bästa alternativ. Du kanske tittar på en äldre lista...? Min motor mår mycket bättre med den oljan har jag märkt tydligt... allt (nästan) rassel försvann. | |
| lol pelle "nästan allt rassel försvann" hehe , oki har bmw den som rek så kankse det blir lite 10/60 då då | |
| ja lite måste det rassla på en m-motor.. annars äre nått fel =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.