|
|
|
|---|---|
|
Hej! detta är en fråga som jag vet har varit aktuell på forumet. Kanske är svaret "Det är problem med plastkulorna i ventilpaketet". Är dock inte helt säker själv eftersom jag tidigare ägt en -94 av samma modell, som beteddesig på det sätt som beskrivs vid problem med slitna plastkulor. Min nuvarande 540 lägger i backen och från ettan upp till trean hur bra som helst. Sedan måste man antingen dra ur den till max eller dra ner väljaren från D till 4 och tillbaks till D igen för att den skall gå upp på 4:e och 5:e växeln. Ibland sköter den sig ,men i allmänhat får man göra som jag beskrivit. Har någon kunnig människa en förklaring. Bilen har gått 14.900 mil (Att det är korrekt mätarställning vet jag med säkerhet). Tar gärna emot förslag på vad det kan vara. Ska in på service och dämparbyte på onsdag. Tänkte förhöra mig om vad de tror då på BMW i Östersund , men jag tror att de är tämligrn oerfarna på dnna typ av problem. | |
|
Har precis samma problem...19000 mil. Problem med att den inte går upp i lock-up, blev lite dyra bensinräkningar att ligga och tugga i 3:an eller 4:an.. Besökte en automatlådegud i Trelleborg (alla som varit hos honom kan intyga att han är myyycket speciell men otroligt kunnig). Körde min bil ett par kilometer och konstaterade att det inte var någon fara på taket. Ett oljebyte + filter skulle fixa till sakerna. Tyckte att det här med "evighetsolja" var ett påhitt av fjantiga byråkrater - som enl. honom i stort sett låg bakom alla problem i bilvärlden ;-DD Har inte haft tid att testa hans lösning än, men enl. honom skulle det räcka iallafall. Lycka till med lådan - du får gärna skriva ev. lösning på forumet. |
|
|
goobledigook, Vem är denna automatlådegud i Trelleborg? Bor i närheten av Trelleborg och skulle uppskatta att få veta vem detta är ifall något skulle hända någon gång... om du inte vill berätta på forumet maila mig gärna! e38b12@icqmail.com MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.