|
|
|
|---|---|
|
328i Coupé -96. Klimatanläggningens panel har börjat ett eget liv, ibland fungerar den, ibland inte. Resultatet detsamma: hela fläktsystemet dör. Kan detta bero på kontaktfel eller dålig generator? Börjar bli ganska irriterad nu när värmen har kommit! Mer detaljer: Ibland lyser den otroligt svagt (den går inte då heller), ibland tänder den upp och börjar fungera, blåsa, därefter dör den helt och vägrar komma igång igen. Tacksam för svar. | |
stefannorr |
Klassiskt standardfel på BMW klimatanläggningar med display. Du måste byta displaypanelen kostar cirka 2700 kr,finns dom som provat ta bort displayen o löda med dålig framgång,vad ja vet är det bara 1-2 här på forumet som ja vet lyckas och hur länge de håller är en annan sak. |
|
Jag har exakt samma fel på min 328 -96. Måste vara en dålig årgång när det gäller dessa paneler. Jag provade att ta ut panelen och vickade lite på kontakterna på baksidan. Då fick jag den till att fungera ett tag. Men nu är den likadan igen. Det blir nog tyvärr att byta den. |
|
stefannorr |
Är nog inte bara dålig årgång 96-97 verkar gälla alla digitala anläggningar åtminstone till 99,säkert nyare med. Har själv och har inte haft problem med min,men kan ju vara bytt av tidigare ägare. |
|
Samma fel på min morsas 318Tds Touring med Klima. Häftigt glapp med följd att AC/Kupefläkt bara fungerar ibland. Att banka vid sidan funkar ibland, dock inte alltid :( Trist som tusan nu när det börjar bli sommar och varmt ute. Enda sättet är nog att pynta 2700kr hos närmaste BMW handlare och få en ny panel monterad. |
|
|
Min la gradvis av förra sommaren, 2500 kr fattigare. Men en stekhet sommardag känns 2500 som ett fynd :-) /Erik |
|
bmwgalen |
Kan intyga att det gäller E36 -97 också.. *skit* har nyligen fått byta fläkt motståndet å nu måste jag altså byta panel??? kan det inte finnas någon reklamation eftersom det verkar vara många som kraschar? // Christer |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.