|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
liste försöker med att "när ni sett det i verkligheten så ser allt mycket bättre ut " snacket :) |
|
| Acey - synd att det inte funkar bara! :D | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Svårt problem ? Läs av vilken upplösning man har om man vill ha "fast". Annars låt den flyta så man kan nyttja sin höga upplöning. Som att låta en B10 Turbo inte nyttja turbon ... |
| Ropen skalla!!... Nu ser det mycket bättre ut! =) | |
| Hmm!!... var nog lite snabb där!... =P | |
| Kom igen nu crew, lyssna på folket och byt tillbaks *plzzz* | |
|
I-landsproblem? |
|
|
Tjenare. Nu ser det bättre ut tycker jag iaf. Kolumnbredden är ändrad. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
netz |
bumper:dé menar du väl inte!! :-) Länk V-12= 12 rätt! |
|
Hoppas att han INTE menar de. Här har varit 3-5 st som har tyckt om denna bredden så snälla ändra tillbaks nu. Detta har ni provat i snart en vecka. Eller ni kanske försöker få oss att tycka om det genom att inte ändra tillbaks :) Bobby |
|
|
Håller med, ändra tillbaka nu är ni snälla! /Manray/ |
|
|
"Det är jag som har föreslagit en anpassning till resten av sajten, som innebär en fast sidbredd som är optimerad för en upplösning av 800x600 (vanligast enligt global statistik). " Är detta verkligen överensstämmande med verkligheten i Sverige idag? En snabb kik på min egen sidas statistik säger mig att endast 17% kör med upplösningen 800x600 medans över 50% kör med 1024x768 Nu har ju jag bara en promille (inte ens det) av den statistiken som finns på bmwpower men skiljer den verkligen så mycket? kanske ett mellanting melland dagens bredd och som det var förut kan passa en bredare publik, lagom är bäst som vi säger här i sverige www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Hehe det ser helt sjukt ut i min widescreenskärm. | |
|
Måste tyvärr också hålla med om att forumet har blivit betydligt mer svårläst, vilket verkligen är synd! Hoppas att man kan kompromissa med en bredd som passar båda de vanligaste upplösningarna 800x600 samt 1024x700. // Calle |
|
| Det verkar tyvärr som att "BMWpowercrew" sk***r i vad vi användare tycker den här gången :-/ Jag kan inte minnas att jag tyckt en enda uppdatering varit dålig förut, men jag gillar inte alls denna :-( *suck* snälla byt tillbaka? | |
| Så illa är det inte... Håller med ngn ovan: i-lands problem! | |
|
Ja det är möljigt, men för oss är det här lika allvarligt som svält är för folket i u-länderna.. ;-) Nej nu var jag dum, men allvarligt talat så såg de bättre ut förut.. Mvh /Carl. |
|
|
netz och alla andra: Jag tror inte du/ni förstod vad jag menade. Sidan har fortfarande samma bredd, men nu är fördelningen ändrad. När man är inne i forumet och läser rubrikerna, så är det just rubriksraden (Rubrik/Ämne/Fråga) breddad och "Inlagd av" har blivit smalare. Allt för att man ska slippa få så många radbrytningar. Tyckte detta gjorde en väldigt stor skillnad mot tidigare, efter ändringen. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Men varför spara på en 1/4 del av sid utrymmet? Ser rent ut sagt dumt ut. ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
För alla som kör med högre upplösning än 800x600 så måste forumet upplevas som mycket mera svårläst idag än tidigare. Själv kör jag med 1152x870 och har stora besvär att läsa inläggen, kan i.o.f.s. bero på att man just har passerat de femtio. Det största problemet för mig är att kontrasten mellan den helt vita ytan på högra halvan av skärmen "slår ihjäl" läsbarheten på den vänstra delen med texten. Jag har jobbat med bildbehandling inom den grafiska branschen i många år och lärt mig följande om datorskärmar: Bakgrunen skall vara så neutral som möjligt, gärna grå, och inte för ljus. Skärmen skall inte stå så att man får reflexer. Skärmen skall helst stå mot en vägg och ha en omgivande belysning som ligger på ungefär 60% av intensiteten på skärmen. Nu har man "förstört" en del av den tidigare alldeles utmärkta uppläggningen av BMWPower, jag har ofta prisat det vilsamma och lättlästa upplägget på denna sajt för många vänner, och använt BMWPower som ett exempel på en i mtt tycke alldeles ypperlig internetsida, snabbladdad, lättläst, lättnavigerad, bra sökfunktioner, inget "tjafs".....o.s.v.. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.