AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.964

BMWpower har blivit "smal"

Sida 1 av 6
Hej.

Vet att detta inte direkt är bilrelaterat men ändå...

Jag upptäckte idag att forumet samt startsidan på BMWpower.nu är "smalare" än vanligt. Menar alltså bredden. Det finns ett stort tomt utrymme till höger som inte funnits förut. Har kollat på två olika datorer oxå så det är inte det. Varför är det på detta viset??

Mvh /Carl.
Tycker också att det är lite lustigt faktiskt...Trodde att det var något hemma hos mig!
Mvh
upplever samma besvär, speciellt om man kör upplösningen 1280*1024 som jag gör
Tommie: kom igen och besvara varför det är såhäe, det är ju du som "skrivit" forumet

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Tycker det är lite svårt att läsa nu...

/Erik
chrille70
Även jag har ett smalt forum. Svårt att läsa, som sagt...

/ Chrille
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Likadant för mig...

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
TOMMIE, vars håller du HUS?????
kom hit och besvara oss nu pls.!

netz
Var har informationen i länkarna tagit vägen?
Nu står det ju bara LÄNK inom hakar!! jag vill veta vad länken går till innan jag klickar!!!!

Please återställ !!!:-)

Länk

V-12= 12 rätt!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
håller med!!! återställ länkarnas visning, snälla...

Diesel-räsern
Länk
chrille70
Jag har också problem med länkarna. Och om det bara var det....

Jag kommer inte in på "www.bmwpower.nu", utan bara på "bmwpower.nu". Pga detta kan jag inte klicka på många av länkarna till galleriet och börsen, eftersom de har "www" före. (Det går visserligen att göra en Ctr+C => Ctr+V och ta bort "www" i fönstret, men ska det verkligen vara nödvändigt...?)

Nu är jag ingen dataexpert precis, men jag undrar om man kan göra något åt detta? Nån annan som har samma problem?

Mvh Chrille
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har också ett smalt forum..

Chrille70: Hade samma problem för nån vecka sedan..jag rensade mina "cookies" och sen funkade det.

-----
Länk
Sidbredden: Tommie ligger bakom forumet, det är riktigt, men detta är han oskyldig till :) Det är jag som har föreslagit en anpassning till resten av sajten, som innebär en fast sidbredd som är optimerad för en upplösning av 800x600 (vanligast enligt global statistik). Att som tidigare låta texten flöda fritt i sidled gör i höga upplösningar (t ex 1600x1200) att det kan upplevas som svårläst eftersom raderna blir mycket långa om man har webläsarfönstret i fullskärmsläge. Förstår inte riktigt vad ni menar med att det är svårläst med text i en kolumnbredd av 470 pixlar. Det brukar anses precis tvärtom, att toklånga rader är svåra att läsa.

Länk utan url-visning: När det klistras in långa länkar och man har begränsad storlek på webläsarfönstret innebär det att när dom inte kan radbrytas får man scrolla i sidled för att kunna läsa tråden på hela den sidan. Det har upplevts som besvärligt och jag kan inte annat än hålla med. Om man vill se vart länken går brukar det bara vara att peka på den så borde hela url:en komma upp i statusfönstret.

Chrille70: Rensa dina cookies. Se t ex Länk

Mvh
/Janne, BMWPower (1280x1024)
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Vet inte om det är en vanesak men tycker det var bättre förr, både med bredden på forumet och länkarna...
J S: tycker att det är jobbigare och läsa nu med en fast sidbredd än en flytande!!!

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Tycker också det var lättare att läsa förr..men det kanske är en vanesak.

//Roffa

-----
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Klart att det är ovant, men det blir kanon! :) Glöm inte heller att med "fast" bredd blir forumet snabbare att ladda än om det är "friflödesbredd"! :D
chrille70
Jan S & Roffa,

Tack för hjälpen, det är egentligen löjligt vad lite man kan om datorer trots att man använder dem så mycket... :)

/ Chrille
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Är det inte bättre med flytande bredd än att sitta med en bredd så hälften av alla trådar tar upp två rader vilket göra att det är svårare att få en översyn? Då anpassas ju fönstret till den upplösning man kör istället för att anpassa till en fastbredd.

Då förstår jag mer att länkarna är ändrade även om det vore smidigare om dessa varit som tidigare fast när de överstiger ett visst antal tecken visas de som [LÄNK] istället.

liste: Antar att du var lite ironisk nu... =)

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
håller med magnus!!!

li
1.959
liste
535i -89
Magnus - inte alls ironisk var jag! Helt ärligt så laddas en tabell med fast bredd snabbare än en med fri dito. Tro mig! :)
Jag tycker i alla fall att forumet ska återfå sin tidigare bredd, friflödande eller vad det hette. Det VAR lättare att läsa då. Oavsett vad statestik och annat säger.

Mvh /Carl.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.