|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet exakt hur motorn är uppbygd? Jag vet ju att det är en 750 motor från början, men det skulle vara intressant att få veta hur den är trimmad. | |
|
Den ska vara ganska lika m3ans 3.2 motor.m3ans vanos är utveklad i samarbete med Mclaren så vad jag har hört så är topparna av samma konstruktion med dubbelvanos.Det är ju topparna som ger hästarn. |
|
| Har hört att det ska vara typ två st m3 3.2 motorer eller något sådant. Vet ej om det stämmer men den ska iaf ha några likheter med den motorn. | |
|
Configuration: S70/2 60 Degree BMW V12 Valvetrain: Chain Driven DOHC 4 Valves / Cyl Displacement: 6064 cc Power: 627.1 bhp @ 7400 rpm Torque: 649.4 nm @ 5600 rpm /Micke 523i -96 |
|
|
en sån skulle man slänga ner i en E36a =)) D är fegt o släppa gasen! |
|
| Tack för svaret! | |
Sammy Lundin |
eller i min e30...he he MAX power |
|
fan va grymt......tycker nån firma som gillar o knöla ner stora motorer i små BMWs borde ha testat?? D är fegt o släppa gasen! |
|
| Visste ni att BMW tänkte stoppa ner den motorn i 850 först. Men dom tyckte det skulle bli för farligt med så mycket effekt. | |
exup92 |
Vad trist. Det är ju inte effekten, utan vad som kommer i vägen som är farligt. |
Usama bin Ladin |
De stoppade ner den i 850 och döpte om monstret de hade skapat till M8. Endast 3 sådana såg dagens ljus. |
|
fy fan D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Hamann har nu en riktig skönhet! M3a med 750i motor, 6.1 liters V12, 6vxl tätstegad låda, mm. 0-100 = 4.2sek. 312km/h. 500.000 D-mark. |
|
|
mmm,såg den i bilsport,fast V12 i en M3???nä tack D är fegt o släppa gasen! |
|
Usama bin Ladin |
Löjligt. Kan ingen släppa ner en sån i en Mini? |
|
Undrar om den får plats i en E21 ? :) |
|
Lasse316 |
Är ni helt förvirrade? Mclaren är ju MERCEDES! Bmw:s motor sitter i Williams F1. Tänkte bara att någon måste ju till slut klarlägga detta!! :) Lasse |
| Jättekul Lasse! Vad betyder då Powered by BMW som står på sidan av alla Mclarenbilar som tävlar? | |
|
Lasse316: det är inte McLarens tävlingsstall i F1 som diskuteras här, kolla länken nedan. Länk |
|
| Ni har väl sett e30-350 på udda bilar under diverse här på sidan? V12 i en e30! Tufft. Undrar vad svensk bilprovning skulle säga. Kul att åka dit och besikta som vanligt. Vore något för dolda kameran... | |
|
Lasse lider av sinne förviring tror jag =P sitter BMW motor i en av världens snabbatse person bilar hehe,så MB kan ta sin jävla Brabus o pilla upp nånstans =P D är fegt o släppa gasen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.