AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.047

Utrustning på en American Edition?

grrR600
Tjena

Jag skulle vilja veta vad det är för utrustning på en Z3 American Edition utöver standardutrustningen på en 2.8 -99.

Mvh
Carl
Jag vet bara att modellerna från 99 framåt har mugghållare i armstödet som standard ( gällde bara motrstarka alternativ tror jag.)
Kan det var så mycket annat som skiljer?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
chrille70
American Edition har väl ett ganska omfattande krom-paket, skinnklädsel och kryssekerfälgar mm. Ungefär samma utrustning som California Edition som kom några år senare?

/ Chrille
Jag kör just en American Edition '99. Utrustning utöver original:

- M sportchassi inkl. diffbroms (25%)
- Läderklädd M sportratt
- Träpaneler och växelspaksknopp i valnöt
- Sportstolar
- Tvåfärgat (rött/svart) utökat skinn
(instrumentpanel, dörrsidor och mittkonsol
klädda i läder)
- Velourmattor
- Chrome Line exteriör
- Lättmetallfälgar 16" BMW Krysseker 42
- Kromat bagageräcke
- CD-stereo Blaupunkt
- Passagerarairbag
- 2x sidoairbags
- Fjärrstyrt centrallås med larm

Betydligt mer utrustning jämfört med California Edition, dessutom är ju motorn större ;)
Beträffande mugghållare i armstödet fram: 99:orna har det inte, skulle isf vara de faceliftade versionerna (årsmodell 2000 och framåt) som började tillverkas april 1999.

Vår American Edition är för övrigt till salu: Länk

///M
OK, jag trodde att American Edition medande bilar som säljs i USA men ni menade alltså att det var en utrustningspaket såsom California Edition som alltså sälj här i svedala, eller hur?

_________
Dina stenskottskydd är alltså som dem som omtalas i en annan tråd här på forumet? Magnet eller fast monterade?

_________
Z3c 4 ever!: Det är inte bara du som trott att American Edition innebär USA-sålda bilar, tro mig :)
Stenskottsskydden är mycket riktigt de "Magnetic StoneGuards" som diskuterats här. Vi köpte dem från Z3Solution.com, kostade runt 500 kr inkl. frakt. De är magnetiska, tror materialet är samma som i "Övningskör"-skyltarna. De gör också mycket för utseendet på bilen tycker jag, de kromade passar perfekt till chromeline-exteriören på vår bil!

///M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.