|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ngn som har råkat ut för detta?? Kan det verkligen stämma...? Försöker lösa detta mysterium med min bil... | |
|
Open Air = Massa skit i luften in i dina Cylindrar... Så har man Otur så är ett Ja befogat på din Fråga! ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
har dock ingen erfarenhet med dom! ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
| Open air = Skit in i luftmängdsmätaren. Den är känsligare än cylindrana. | |
|
testa med att montera tillbaka original luftburk + luftfilter !!!!! så ser du ju om der blir någon skillnad! Billy B-10 Länk |
|
|
Tjena! Ett problem..jag har inte orginalburken med luftfilter....när jag köpte den satt det ett open air filter... |
|
|
JanF, Sant som bara den! ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Hjälper inte att montera tillbaka orginalfiltret, skiten som fastnat i luftmängdsmätaren sitter ju redan där. Hur man gör ren den har jag ingen aning om? |
|
|
Trots att jag demontera Mitt Filter + allt det så vet jag inte nåt om det.... men jag skulle demontera det och ta mig en titt på luftmassa mätaren! Mitt tips.. ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Hmm... Får väl ta å montera ner det å kika lite i helgen...Kan ju var ngt att gå på iaf!! |
|
|
Ja.. Bättre tips en så kan nog inte jag ge dig iaf! Fast hur pass Ryckig Upplever du den då? ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Tjena! Den ryckighet som jag upplever kommer vid ca 1500-2000 rpm vid jämn gas.....Rycker lixom till lite! |
|
|
Tjena kan väl tillägga att jag bytt följande utan resultat! -Olja -Oljefilter -Bensinfilter -Tändstift -Lamdasond -Bälg [slangen mellan filter å motorn] |
|
|
den kanske går dåligt på grund av att den suger i sig varmluft? /Jimmy Länk |
|
|
Tänkte åxå att det kunde vara det...... Ska försöka hitta en orginalbox, fick inte med ngn när jag köpte bilen för då satt det ett Jamex open air filter på *Ej Avskärmad*! |
|
|
Eller så drar du in en slang med kall luft så att du får bättre Kall luft flöde till Filtret.. =) Om inte annat så har jag en Orginal box ligandes... Som jag skulle kunne tänka mig sälja iväg! För jag Montera in K&N sportluft filter Kit och jag är Hel nöjd! Men jag tänkte lägga upp en Do it Yourselfe beskriving på den så jag behöver den en liten stund till! Är du intreserad kan du höra av dig via Mail! PS. Filtret som jag har i den gamla boxen har kanske högst gjort 50 Mil eller så! MVH ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Hej igen!! Jag kan glatt meddela att min ryckighet har försvunnit p.g.a att jag drog in en slang med kall luft och gjorde en "vägg" mot motorn så att den inte skulle ta varm luft... Så jag antar att jag har löst mitt problem med ryckigheten...;) Jag som hade bytt en en hel del delar tidigare så visar det sig att det är sportluftfiltrets fel....hmm... Hoppas att det kan hjälpa ngn annan med liknande problem.;) |
|
|
Roligt att höra... Det dära med en vägg för att skärma av emot motorn verkar som om jag ska pröva med för att minska varmluften till mitt filter med =) ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.