|
|
|
|---|---|
|
Ja vart ska man börja, min stackars pärla är förstörd och det kniper rejält i plånboken. Att punga upp 3000kr till försäkringsbolaget är ingen rolig fas, frågan är om det är värt överhuvudtaget att blanda in försäkringsbolaget. Själv råkade jag ut på en rejäl krock för ca: ett halv år sedan och försäkringsbolaget var knappst glada att betala ut 27.000kr. Detta har gjort att min kära lilla premie har stigit vad gör man. Ett tag trodde jag hoppet fanns där då en kompis morbror kanske kunde fixa det hela, men det slutade också rätt trist då han hade inte så mycket tid. Vet inte heller vad denna skada kan kosta, eller om det finns någon på forumen som är duktig på plåtskador skadar det aldrig att slå en pling till mig. Lagt upp lite bilder på skadan: Länk. Tack för all hjälp, Mvh David | |
AIex |
Slipa bort den gammla lacken vid skadan, rikta plåten rak, spackla och slipa till det fint, lämna in för lackning på en lackfirma! Lär kosta mycket om du lämnar in så leta upp nån billig plåtverkstad som kan fixa det där billigt! Mvh/Alex |
|
Tycker du ska betala självrisken och få en perfekt reparation. Det kostar garanterat mer än 3000 att lämna in för riktning, spackling och lackering. Att försöka rikta och spackla själv låter rätt vanskligt om man inte kan konsten. Risken är att man står där och har spacklat så det ser ut som skit. /Kristian |
|
|
Polisanmäl skadan (om Du inte redan gjort det) och kontakta ditt försäkringsbolag. Smitingsolyckor täcks av en fond som försäkringsbolagen använder sig av. Självrisken är 1900:-. Som sagt kontakta ditt försäkringsbolag så får Du nog hjälp med hur skadan kan regleras på bästa sätt. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.