AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
893

Taskig defroster e34

tomme
Så fort det blir lite kallare ute får jag en grym imma i bilen.Termostat ok,har klimat,lika #%=? kan jag knappt se vägen framför mig.Vad gör jag?
y.
35
y.ymer
525IA touring 92
samma sak för mig .

y.ymer
54
107
540Niklas
540Touring -98
Kolla under tips och teknik så finner ni svaren varför bilen immar igen.

Mvh N
he
193
henell
535i E34 -90 (TIC)
Det finns ett friskluftsfilter som går att byta, det fungerade för mig
vi
121
viruz
523i touring-00
Hej! Jag har också samma problem,enda sättet jag får bort imman på är att sätta kalluft på upp mot vindrutan och max fläkt!Då försvinner den efter ett tag,men så fort jag slår på värmen så kommer det tebax! Flera har sagt att det är värmepaketet som är trasigt,men jag vet inte! Please help me!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Visa användare
605
göran
525ixt-94
viruz:
låter som det läcker fukt i värmepaketet.
MG
Byt det så kallade microfiltret så försvinner problemet direkt, detta skall bytas ungefär en gång per år men byts nästan aldrig någonsin. sitter framför värmepaketet inne i kupen och det är garanterat snortätt.kostar ca 2-300kr hos BMW.OBS går bra att köra utan under vintern är ju inte så mycket damm och pollen i luften då,men kom ihåg att sätta dit ett till våren.Rent filter ökar fläcktkapasiteten något enormt.
vi
121
viruz
523i touring-00
jag har bytt kupe filtret eller micro filter som ni säger! det var helt svart och jag fick bättre flås i fläkten,men imman försvinner inte=( måste nog vara läkage i värmepaketet!*suck*kostar iof inte mer än 1600kr,jobbigt å byta bara!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
tomme
Kupe´filtret är nytt,men borde det inte lukta glykol om värmepaketet läker? Vissa påstår att man måste sätta på AC`n för att få imfritt,får väl prova det.

Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
blir det en "fet" hinna på insidan av rutan så är det säkert läckage på värmepaketet......
vi
121
viruz
523i touring-00
jepp det blir som en fet hinna för mig också,,ska ta å byta värmepaket i slutet på månaden,så man får hoppas att det blir OK då!

Tack för alla tips!

MVH:Peter

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Stephan E
Fet hinna får du ju även av den vanliga luften, varför inte trycka
systemet innan du byter.

-Stephan
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
hinnan jag skrev om ska alltså vara fuktig och klibbig.....går inte att torka bort med t.ex papper som man kan göra med vanlig imma......
vi
121
viruz
523i touring-00
sån hinna har jag,,får gnugga som bara den innan den lossnar,,nåja,,jag har beställt nytt värmepaket nu! så det blir å lämna in den på verkstad snart!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Magnus Hallman
Min va likadan,men sen jag böt kupefiltret blev det super bra.Försvinner det något vatten ur kylaren?Skulle märkas om det va fel på värme systemet.Brukar lukta väldigt sött i bilen om vpaketet är trasigt+ vattnet försvinner.Inte på en dag men efter 200 mil borde det märkas.
Lycka till!
Mankan
vi
121
viruz
523i touring-00
jepp,nog försvinner det vatten alltid,och det luktar lite sött!,,så nog är det värmepaketet alltid,för jag har bytt kupe filtret!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.