|
|
|
|---|---|
jojjje |
Jag monterade på en slangvärmare på min 730 med M30 motor och det blir varmt som "faaasiken"i slangen upp till termostathuset men inte längre. Blir det ingen självcirkulation på dessa motorer eller kan man inte använda slangvärmare? Vore tacksam för tips. Slangvärmaren har jag monterat på den nedre slangen vid AC pumpen strax efter kröken från kylet (rätt slang hoppas jag...) |
| Att få själv cirkulation skall inte vara något problem enl. både Defa och deras svenska gen.agent KG-Knutsson som jag vart i kontakt med. De förluster som man får om man jämför mot blockmonterade skall vara försumbar (kanske man får ta med en nypa salt). Däremot är det viktigt att montera dessa så att de med största mån "står" lodrät monterade, minst 45gr. | |
|
Slangvärmare brukar man sätta på nedre kylarslangen, så att värmen stiger upp i blocket. Men efter som BMWs övre och undre kylarslangar båda går upp högt på motorn så kommer det att funka dåligt. Problemet är väl att värmen efter att den gått upp till termostathuset skall neråt i blocket. Vilket inte stämmer riktigt med fysikens lagar. PJ: Jag tvivlar starkt på att försäljarna vet hur kylarslangarna sitter på en M30 motor. Gerhard// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.