AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
634

Dämpa rallyljudet!

To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Hej!

När jag köpte min bil förra hösten så tyckta jag att den lät grymt som f-n! det tycker jag fortfarande och jag är väl medveten om att det är många här som tycker att ljudet är helt underbart!
Jag har dock börjat tröttna lite på att sitta och lyssna på det hela tiden! Avgassystemet är i fint skick, ingen rost så det känns lite surt att byta ut det, finns det något annat jag skulle kunna göra tro?

MVH Tommy
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Bilen låter som fan ...men du vill att den ska låta ännu mer?

Köp en Harley davidson.

Mitt liv:
Länk
To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Men du... Så jäkla otydligt står det väll ändå inte!
JAg vill givetvis att bilen skall låta mindre!!!
TommyBoy: Du måste vara den enda i välden som vill att bilen ska låta mindre, själv skulle jag kunna tänka mig lite mer morr i min. Varför vill du att den ska låta mindre?

köp en 316 isf.

----
♫ Mitt hjärta kan gå i tu, men min BMW kan gå i tusen bitar ♫
To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Usch! ingen 316!
Börjar kännas jobbigt o åka omkring i nått som låter som en rallybil! Som tur e så är det ju inget 240-raggarljud, låter ju grymt men väldigt mycket!!
Det är ju kul när man trycker på gasen o så, men när man ska sitta o köra 10 mil motorväg så känns det jobbigt!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
TommyBoy&Marzocchi: Varför byter ni inte avgassystem med varandra? ;)

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jesperado: Bra ide. inte för att min motor låter som en symaskin, men men.

Jag skickar mitt på posten

TommyBoy: har du sport avgass.? om inte så lär du ha hål i systemet, för jag har orginal och mitt låter inte så högt.

----
♫ Mitt hjärta kan gå i tu, men min BMW kan gå i tusen bitar ♫
To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Inget hål, det kan jag garantera. Killen som hadde bilen innan mig sa att avgaset kom från en 328:a -97
Ingen aning om det stämmer, har dock fått för mig att en 328:a har en dämpare mer än 325??

cdabox
TommyBoy: det är inte så att du bara har ett mellan rör istället för mellandämpare ? Byt det i så fall....och du det är inge fel på 316!

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det är väl bara att kika på avgassystemet och se vad som verkar över-/underdimensionerat. Har du liten slutburk - sätt på en större. Har du grova rör från grenrör och bakåt - kolla om du kan få in en till dämpare någonstans.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Rico80
köp ett orginal system så lär det låta mindre!!!

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
tja!
Jag vill oxå sänka ljudet inne i kupen för att åka bekvämt. Det sitter remussystem på kärran nu. Det som man kan göra för att isolera bort det förbannade brum brum ljudet är att kolla på skroten efter blymattor. Det hjälper MASSA!

Satt i en bil med remussystem, med andra ord exakt som min fast det va en automatlåda. Ägaren hade satt på extra blymattor för att isolera bort ljudet och det va som natt och dag jämfört med ljudet i min bil.

MVH
To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Åkey, var satt mattorna? inne i eller under bilen?
Förklara närmare!

MVH Tommy
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
cdabox: :)

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Zoolander:

Problemet med blymattor/asfaltsmattor är bara att man tappar en satans massa prestanda, motorn slits hårdare och bilen börjar dra mycket bensin.
Kanske är bättre att sätta på originalavgas istället då.

Haglund2306: ligger nåt i det... som jag förstått så har man alltså mattorna inne i bilen, blir inte det krångligt och styggt bara??

varför inte bara njuta av ljudet när man glider fram på vägarna i sommarvärmen (vilken värme, hehe)

------------------
www.cleandesign.se
sudden
Haglund2306 Hur många kilon tror du att 5-6st asfaltmattor väger eller fyllde du bilen full me dom då bilen började gå så tungt å dra sån massa bränsle att du märkte av det.....

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
sudden:

Har aldrig testat att lägga i mattor, men däremot så rensade kompisens sin Audi S2:a Coupé -93 på alla asfaltsmattor. De vägde sammanlagt 280 kilo... 280 kilo är ganska mycket tycker jag, men jag har i och för sig gått ner mig djupt i lättningsträsket.

To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Men jag lär inte behöva 280 kg blymatta!! Man kanske skulle testa o lägga ut ett par stycken...kan ju gå ner ett par kilo själv istället!! =)
Såg att micor hade 4mm folie som kanske kan dämpa ljudet lite. Ska åka ut å testa. Om man lägger 2-3 lager kanske det hjälper lite.

Återkommer med resultaten.

MVH
To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Zoolander> Det ser jag fram emot! Verkar vara ett vettigt alternativ!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.