|
|
|
|---|---|
|
525 TDS -92. Varm motor, kör startmotorn i 4-5 sek, sedan tänds insprutnings varningslampan och tiondelen efter det varningen till växelådan. Och bilen startar inte. Pedaltestet ger 5 blinkningar, vad det nu kan betyda.. Hard failure, går ej att reseta. 30000 milare och man har alltid fått kvarna lite då motorn är varm. Trodde först att varningen kom för att varvtalet i lådan inte stämmer då motorn "gått" ett tag, Men det är nog inte det. Eller det med att det läcker i returslangarna som gör att man får kvarna, men det skall väl inte tända några varningar. Har en ny utbyteslåda som fungerat problemfritt. | |
|
Ja hadde en 525tds-92 som hadde det felet när den var varm och det var kabeln den grova gråa som gick till diselpumpen på motorn som var glapp om man tog tag i den lite så hörde man ett klick i någon ventil sedan var det bara att dra av tändningen och starta om bilen då fungerade det bra. Det var som om bränslet var strypt och kughjulet lyste i panelen. |
|
|
Hade ett konstigt glapp på min som gav utslag genom att insprutningslampan lös och det inte kom ett livstecken från motorn. Det visade sig vara ett relä som sitter under en svart kåpa på höger sida framför torpedväggen. Det matar tydligen både glödgning och pump, lite svårt att starta utan. Det sitter två reläer där, ett vitt och ett svart, så jag bytte båda, men reservdelsgubben på BMW sade att han sålt mer av det vita. Kostar knappt 150 spänn, så det kan man ju prova i vilket fall. Lycka till! Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
De hyggliga grabbarna på BMW kopplade in Disen. den gav felkod på varvtalsgivaren på motorn. Och vidare så saknar då EGSen vartalssignal, därav växellådsvarningen. felet har bara uppståt då det varit sommarväder och motorn het. de resetade datorn varvid felkoden försvan. har fungerat sedan dess. Annar får jag ta en titt och justera givaren. Travlig sommar på er alla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.