|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med hastighetsmätaren i min e30 den har börgat "studsa" och ibland så funkar den som den ska under korta perioder.....vad kan det bero på??givaren??glapp?? | |
AIex |
Si-batterierna kanske är inte säker så nån annan får förklara! Mvh/Alex |
|
SI batterierna. "Sök inlägg". Finns hur mkt info som helst om det att tillgå!! Verkar vara ett fruktansvärt vanligt problem märker jag... mvh |
|
|
det kan även vara givaren vid diffen som glappar, den kontakten sitter väldigt dåligt till, utsatt för salt och skit....testa först med att ta loss kontakten och rengör... men en trolig orsak är ju även si-batterierna som har nämnts, jag har bytt instrumenthus på min bil.... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Om det är SI batterierna borde inte det på verka andra mätare med som varmätaren tillexempel? | |
|
Jag sätter en peng på givaren kolla även kabel (ofta rutten en bit) på min gick det o löda ihop. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
svintoleffe |
Si batterina kan ochså bara slå ut en mätare, fungerar eco mätaren eller dör den ochså. Leffe |
| eco mätaren har krånglat en eller två ggr sen i torsdags när hastighetsmätaren flippa ur | |
| Jag har samma problem i min 320 cab E30-93 Hastighetsmätaren dör när jag accelererar. Vad kan det vara?? | |
serben |
jag har inga si batt i min bil men allt funkar som det ska man kan inte ha bra bil o bra brud |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.