|
|
|
|---|---|
| Jag har en liten fråga angående bränslepumpen i tanken på min 525i -90. Ska bränslepumpen gå igång när tändningen är på? Eller ska pumpen bara gå när motorn går? | |
| Är det någon som har något att tillägga? | |
|
pumpen skall gå när du vrider på tändningen för att bygga upp trycket i fall detta behövs, när trycket är uppnått stannar pumpen för att återigen starta när bilen startar. mvh lars |
|
| OK. Tack för hjälpen! Jag har dock ej noterat att min pump arbetar när jag har tändningen på-motorn av. Men den arbetar när motorn är igång. Man kanske lyssna direkt när man vrider på tändningen för att höra om pumpen arbetar? Ungefär hur lång tid dröjer det innan pumpen fått upp trycket? | |
| Montera loss bränsleledningarna vid motorn och kör pumpen med tändningen på. OBS, HA ett bra kärl att sammla upp bensinen i. | |
|
om du har en bra backventil så ska inte pumpen gå alls, prova att plocka ur säkringen för pumpen, starta sedan bilen och låt den gå till soppan tar slut. sätt i säkringen och vrid på tändningen, då ska pumpen gå för att bygga upp trycket. mvh backe |
|
| Tack! Ska testa detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.