|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag skulle vilja ha några tipps på bilfirmor med seriösa bilförsäljare i tyskland eller någon som importerar i swerige som kan hjälpa mig att ta hem en bil till mig. | |
| Omnibroker är mitt tips, kunniga och mycket seriösa. Finns inte minsta risk att de luras på något sätt. Länk | |
|
Kolla med Ole på importakuten.nu www.importakuten.nu |
|
|
Ett tips: sök på importakuten, europeiska bilimporten, europbil mm innan du bestämmer dig. /T.P. Länk |
|
|
Måste varmt rekommendera Ole på Europa bil ! Köpte en 523 genom honom. Allt fungerade klock rent rakt igenom.. Pålitliga samt 1 år svensk bil garanti = tryggt ! Europabil.se Mvh Petri |
|
|
Europeiska Bilimporten rekommenderas. Mycket bra kontakter och har importerat sedan 1984. www.europeiskabilimporten.se Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Ett tips är att ringa runt till alla importörerna och jämför priserna, anlita inte någon före du har pratat med flera referenser!! Kolla upp vad respektive företag tar för att registreringsbesiktiga bilen, var den levereras, transportkostnader och andra avgifter. För mig så är importakuten förmånligast |
|
|
Jag orkar inte mycket längre. danielzxz hade för några dagar sedan knappt gjort ett enda inlägg. Helt plötslig så drar han upp en massa gamla trådar med en sak gemensamt: importakuten och hur bra de är. Dessutom så skrav daniel i en tråd angående lokalkonkurrenten Motus Bil: "Innan ni köper en bil av Motus bil kanske ni ska kolla upp hur många bilar de har sålt enligt skattemyndigheterna... Om det nu finns något företag inblandat så säljer de inte bilar iaf..." Mina frågor till danielzxz blir då: Hur många bilar har importakuten sålt enligt skattemyndigheten? Finns det något företag inblandat överhuvudtaget? Jag tycker det är lite tråkigt när ett forum blir opålitligt pga mer eller mindre seriösa importörer gör reklam för sig själva. När det dessutom i vissa fall rör sig om firmor/privatpersoner som troligtvis inte betalar någon skatt och knappast följer alla lagar som vi har i Sverige (ingen nämnd) så betyder det att konkurrensen snedvrids för de företag som faktiskt betalar skatt och följar Sveriges lagar. /T.P. Länk |
|
|
Observera att jag inte håller på med någon personlig vendetta eller något liknande. Jag reagerar bara på när folk spammar reklam samt när det kommer fram konstiga fakta. Tänk tex på att om man handlar av någon som tar betalt för att förmedla en bil och denna person inte har f-skattsedel då kan DU bli tvungen att betala arbetgivaravgifter och liknande för tjänsten som han har utfört. /T.P. Länk |
|
|
Dålig stil, ser att vara helt klart att det trippelnickas/fakenickas för att som i detta fallet ge positivt stöd åt Ole på importakuten. Men det får precis den motsatta effekten........... |
|
|
T.P. Fattar du trögt importakuten köper varken bilar utan det är kundens bil. Ole har aldrig köpt ngt bil för sina egna pengar utan han köper bil för mina pengar och det är jag som regbesiktigar bilen. Kolla upp saker innan du börjar prata en massa goja :) Enligt dig så verkar alla som sysslar med import vara oseriösa iaf enligt dina inlägg. Som rubriken lyder: importfirma sökes Varför skulle man inte då få rekommendera ngn som har hjälpt mig att ta hem bilar innan? |
|
|
Jag fattar inte trögt. Han (importakuten) utför en tjänst (hämtar en bil åt mig) då ska jag betala sociala avgifter på det jag betalar honom för att utföra tjänsten åt mig om han inte har F-skattsedel (vilket han inte har om han inte har firma). Återigen så har jag inte sagt att alla som sysslar med import är oseriösa. Vad jag kan komma ihåg så har jag bara sagt det om en firma. firmor som har gott rykte är bl.a. Processanalys, Bilförsäljnngen i Påarp, Europeiska bilimporten, Europabil, Autoclassica. Jag har dock ingen personlig erfarenhet av dem. /T.P. Länk |
|
|
Precis! Du får gärna betala sociala avgifter :) Men du har personlig erfarenhet av Importakuten? Är det inte lika bra att vi lägger ner det här. Jag har inget personligt mot dig men jag reagerade att du blev irriterad på att jag rekommenderade en "kompis" som har hjälp mig att hämta hem bilar innan. |
|
| Visst vi kan lägga ner (så länge ingen ny person börjar spamma), var och kan själv bestämma vem de vill handla av. | |
| Precis vad jag har försökt att säga hela tiden! Jag gav mina erfarneheter av Ole och rekommenderade honom till folk som letade efter en som kunde hjälpa dem med att importera sin bil. Thats it! Sen att jag behövde förklarara mig i x-antal inlägg senare är en annan femma ;) | |
|
T.P. danielzxz hade för några dagar sedan knappt gjort ett enda inlägg. Helt plötslig så drar han upp en massa gamla trådar med en sak gemensamt: importakuten och hur bra de är. Vad är det för fel med det?? Det kom upp en tråd som berör den förmedlare som jag använder mig av, får jag inte säga vad jag tycker om honom då?? Om nu 2 inlägg är en massa så OK, då har jag lagt in en massa inlägg... (har varit medlem på forumet i snart ett år och tycker att jag har rätt att säga vad jag tycker). Verkar som om T.P. har något emot importakuten, T.P. kanske vill ha bort en konkurrent?? |
|
|
Det T.P., jag, med flera har emot "Import akuten"(obs särskrivningen) är att han tar 100% betalt i förskott, inte har någon registrerad firma, har hemliga telenummer osv. osv. osv. Detta ger ett oseriöst intryck, sen må han ha hur många bra refferenser och vara hur duktig som helst. Slut på denna diskussion nu, innan även denna tråd raderas? Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
nofx16 Jag håller med dig att det verkar konstigt. Men träffa personen ifråga utan att påstå att han är oseriös som T.P. vräkte ur sig och att det han sysslar med är olagligt. Sen fattar jag inte hur han kan irritera sig på att jag rekommenderade honom enbart för att jag hade för få poster. Det var därför jag slog bakåt :) Skulle du själv se ditt namn i ett forum med telefonnummer och att och någon anklaga dig för vara oseriös och begå olagliga saker så skulle nog du också känna dig utsatt.... |
|
|
E39bimmer: Skulle vi inte lägga ner. 1. Jag har inte vräkt ur mig något som inte stämmer. 2. Jag kommenterade dina inlägg för att du lyfte ca 10 trådar och rekommenderade "firma" X, du hade "firma" X:s hemsideadress som signatur i slutet av dina inlägg. Du är kompis med herr X. 3. Innan jag la upp herr X otrevliga mail hade han själv gjort inlägg med sitt namn och sitt mobiltelefonnummer. Så han la själv ut dessa uppgifter innan jag tog fram dem. 4. Återigen det ÄR olagligt att driva verksammhet utan att ha en registrerad firma. Dessutom så är det olagligt att inte redovisa sin inkomster. 5. Jag har ingenting emot herr X. Registrerar han en firma, med allt vad det innebär. Deklarerar för sin inkomster osv så är han mer än välkommen i det svenska näringslivet. Då får alla arbeta på likvärdiga villkor. 6. Jag sysslar inte med handel av bilar och X är ingen konkurrent till mig. Nu gör jag som Kalle och avslutar denna diskussion. |
|
|
Som sagt hag sa att vi skulle lägga ner men du tycks vilja hålla det vid liv :) Jag har inte någon som helst signatur jag rekommenderade någon som har hjälpt mig till personer som ville ha hjälp och tydligen så störde det dig. Varförhar du börjat med Herr X helt plötsligt? Om du nu har börjat att prata skit om Ole så kan du likaväl forsätta att använda hans namn. Som sagt mejla mig ditt mobilnummer så tar vi denna diskutionen utanför detta forum det verkar inte som du vill lägga ner det hela. erik.moller@nollkoll.com eller så ring Ole för det är honom du påstår en massa om :) Antar att du aldrig har jobbat svart eller fått pengar för att hjälpa kompisar eller vad kallas det för... Svenska avundsjukan? :) |
|
|
Importakuten innehar F-skattebevis och är en reggad firma. Ang TP´s inlägg så är det så att du ska inte betala sociala avg på den tjänsten som vi erbjuder utan vi betalar moms på det beloppet. Du hade passat bra i skatte myndigheternas byrokrati. De fattar inte heller vad de håller på med. Då det inte är vi som köper bilen i tyskland eller betalar vad det kostar att ta hem den eller kostnaden för besiktningen, så ska det inte tas upp i företaget. Det är bara förmedlingen, dvs vår tjänst vilket innebär 5000 kr + moms. Och du som kund ska inte betala mera, vare sig moms eller skatt eller något annat. Det är emot EU´s regler och svenska staten åker på en straff avggift om de tar ut en avgift från en person som handlar i ett annat EU land. Har du förstått ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.