|
|
|
|---|---|
Perry |
ska min 525tds dra kring litern å över? Visserligen är det en automat å jag är ung=gasglad! Jag har bytt luftfilter mm, kan mina däck vara andledningen? 255*40*17". Riktiga män kör diesel!! |
| Det låter nästan för mycket med litern, och andra sidan är det en automat. Men vid stadskörning och tung gasfot så kan det dra mycket. Kör slut på en tank och gör en riktig snitt mätning. Vår 525TDS Touring -96 drar ca 0,7-0,8 L/mil blandad körning. Då är jag inte heller en fiskörare... | |
Perry |
Jag kollade förbrukningen för ca 2 veckor sen, då var det bara långkörning med 3 pers i bilen, då drog han 0.84 jag skulle tro att jag lega på 120-130. Nu kör jag med finndiesel, spännande å se om det blir någon skillnad! Jag var för övrigt å hämtade diesel i förrgår från finland, jag gav 3.75 per liter!! så nog lönar det sig att hämta röd diesel alltid : ) bara å se till så att tullgubbarna sover elr tittar på tv elr nått! Riktiga män kör diesel!! |
|
det låter inte så mycket med 0.84. körde på 1.8 på min Diesel Power |
|
| låter normalt tycker jag,min -93 td t ,tar runt 0,6-1.0 liter vid blandad körning,enligt mätaren så tar den 1,4 liter milen i 200kmh,helt ok. | |
|
Tog en långtur med min 100 mil full packning 0,75l/mil inte illa .Så 1liter är mycke |
|
|
Måste bara säga att jag tankade min 320d fullt idag... 0.55l/mil givetvis mycket eller bara långkörning. Lite skillnad mot min tds som oxå likt era bilar ligger på 0.9 till litern nästan konstant... Diesel-räsern Länk |
|
|
nääää.. där kan ja inte hålla med... En (min) 525tdsa touring -93, med 29K mil (import dessutom..) drog landsväg jönköping - örebro i ca 100 - 140 kmh 0,65 och med en del stadskörnign hamnar den på 0,8 hepp.. o ja kör INTE lugnt o fint, gillar när det råmar så vackert under huven på väg mot 5000 rpm.. "spännande män luktar diesel" |
|
|
Att lämna in bilen på pump och kam justering gör underverk på dessa motorer när de gäller brännsleförbrukning och effekt. Kamkedjan töjer ut sig med åren och milen. Detta medför att pum och kam ej längre är optimalt inställt. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
Perry |
Vad kostar en pump å kamjustering?? kcr boxen har då inte heller gjort att den dragit mindre diesel. |
|
Min 93:a drar 0.80-0.85 och då kör jag mycket landsväg, så med en tung högerfot och mycket statskörning är det nog inte så extremt mycket med litern. Det är ju dock en ganska tung bil. Dessutom kanske du har längre omkrets med dina 255:or och 17". I så blir den beräknade bränsleförbrukningen högre än den verkliga. Kör så det ryker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.