|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Det är så att jag fått i uppdrag att sälja en 735-92 av en vän som inte har internet då han har bytt till en 740 från 98. Jag sysslar lite med recond så jag håller nu på att göra henne fin inför annons osv.... Det jobbiga är att jag blir mer och mer sugen själv på denna bil och byta ut mercan jag har idag då jag upptäcker att den har ganska låga ärliga mil, full servicebok, rätt utrustning, full verktygslåda/förbandslåda och andra såna saker som säger lite om tidigare liv... och bilen går kanonbra. Har dock några frågor till er 735 ägare: Vad skall jag räkna med i bensinförbrukning? 1.3 blandad? Jag har läst mycket tidigare om att man skall leta efter en bil med en 8:a under huven men jag och en vän konstaterade idag att det är ju inte alls något fel på fartresurserna i denna kärra. Med sportläge i så går den ju riktigt gott och lågt varbtal med farthållaren på 110. Upplever ni att motorn är för liten? Bilen har väldigt lite rost, lite bubblor på kanten till bakluckan och lite på kanten framskärm/tröskel. Hur är det med detta? Alla E32 jag kollat på har detta så detta kan ju inte vara något man baserar ett köp på då bilen i överigt är helrätt? Hur är det med träpaneler? är dom lätt att lossa och behandla? Skulle önska dom lite mörkare och ett nytt lager klarlack. (är pedant) Tacksam för tips. Mvh John | |
|
Tjenare johnjohn . Ja vad skall man säga klart att en V8 är lite mjukare i motorn men ja jag vet inte har nu kört min 6a i en sommar och en vinter och kan bara säga att den är underbar. Och vad gäller priser på delar till motorn mm så blir det inte så blodigt om man åker 6a.Och något jag märkt är att den är väldigt mekar vänlig men det är nog 8orna ochså. Vad gäller trä panelerna så kan du slipa och lacka dom hur du vill (OBS! listerna i instrument brädan siter med en skruv var och med klips) Har min bil i galleriet både här och på go.to/e32 Jag har behandlat mina lister och det blev kanon. ang soppan så ligger den nog där i kring beror på foten hehe. Och rosten ja det är nog dom vanliga ställena men det går ju att fixa och då lägger man på ett lager med galvgrund så är problemet löst i många år framöver .. Lycka till och hoppas att det blir ett köp Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Efter att ha lånat min farsas bmw540 ett halvår trodde jag att en 735a med ännu mindre motor än v8 an knappt skulle gå framåt på fullvarv , det är ju ingen rödljusracer men tycker det går smidigt att köra om och med automat är det lite som att köra go-cart , sexan räcker faktiskt gott till tycker jag. Jag ligger på 1.3 blandad om jag kör medvetet lugnt , annars 1.9 men då kör jag lite mer aggresivt. Hursomhelst kan man ju på en 7-serie variera milförbrukningen minst en liter upp och ner genom att köra lugnt eller aggressivt... Känner Du till en riktigt stor container ? Isf. vill jag kasta min bil där. |
|
|
Hej, Tack för svaren. Bilen är nu recondad och det är verkligen en suverän bil. Har fotat idag och den skall ut till salu. Funderar dock på att köpa den själv men vi får se vad som händer. Tacksam för fler synpunkter. Mvh John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.