|
|
|
|---|---|
jonasf |
Hej, Jag är inte speciellt duktig på att meka med bilar, men jag gillar min E28:a skarpt och hoppas att någon vill vara snäll och svara på några frågor. Jag observerade häromdagen att den knattrade metalliskt från motorn under gaspådrag (acceleration). Hissade upp bilen på OKQ8 och fann att det läcker olja. Jag har försökt lokalisera läckaget och döm om min förvåning när jag hittade ett öppet hål i växellådan. När jag tittar ned till höger om motorn (nära kupén) ser jag ett hål rakt in i växellådan. Det ser ut som om oljan kommer därifrån. Hålet har inga gängor varken utvändigt eller invändigt. Det ser ungefär ut som om det var för en oljesticka. Jag är dock tveksam till detta. När jag sticker in fingret genom hålet känns det som om det ligger något mekaniskt som kuggar eller dyligt därinne som torde mosa en sticka. Jag misstänker att missljuden beror på att oljan läckt ur. Jag fixar nog att fylla olja själv. Frågan är: Vad ska sitta i hålet??? Tacksam för alla svar!! /Jonas Fjellstedt |
|
Är det ventilationen kanske (utan lock)? //Ticco Länk |
|
jonasf |
Det är inget lock. Menar du att det ska vara så och att jag ska söka läckaget på något annat ställe? Jonas Fjellstedt |
| finns en öppning på växellådan men det ska vara så! inget hål in till själva huset... borde inte läcka olja där dock! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.