AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
320

Är det att vettigt pris?

Jag har hittat en nys importerad 528IA kombi, modell 1998; fulltutrustat, alltså allt, sägs ha gått 9200 mil, pris 189000 kr. Ska jag slå till?

Vad innebär "fulltutrustat" mer konkret?

/Simon
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
På tok för dyrt vill jag säga.
chrille70
MINST 20 000 för dyr trots full utrustning och relativt låga mil. Det kan jag säga utan att ha sett bilen. Kolla bara upp om mätarställningen stämmer, det kan en auktoriserad BMW verkstad göra. Sedan är det givetvis viktigt att serviceboken är ordentligt i fylld och framförallt att service och underhåll är skött som det ska. Finns det brister eller tveksamheter i dokumentetionen är det nog bäst att dra öronen åt sig. (Nu är jag kanske lite skeptisk i överkant...?)

Så spana vidare om du inte kan pruta ner den till 160'-170' (vilket knappast är troligt), 189' är tok-dyrt.

PS. Kolla på bytbil.com, det finns många liknande bilar till betydligt humanare priser DS.

Mvh Chrille
Har bilen t ex dubbla rutor, DSP, rattvärme. Vill inte verka tjatig, men använd inte uttrycket "fullutrustad"....BMW:n som är fullutrustad finns inte så det är omöjligt att värdera en bil utifrån "fullutrustad" när man inte vet vad det innebär, kan vara allt från att bilen har AC till att den har extremt mycket utrustning.

/Simon
Tack för svaren, jag ska försöka att få ner priser annars.....

En snabb sökning på mobile.de på motsvarande bilar till salu i Tyskland ger vid handen att de välutrustade och till synes fina exemplaren kostar lika mycket eller till och med mer än den bil Du kollat på i Sverige. Jag undrar vad det är för bilar som hamnar i Sverige egentligen? Jag rekommenderar att NOGA kontrollera mätarställning samt kondition på den bil som Du är intresserad av.

Varför inte åka ner till Tyskland och hämta en bil? Risken för att få ett lik är mindre och Du får en trevlig semester på köpet!

Lycka till!

Ps. Om Du är intresserad av en lågmilad sv-såld 523iT kontakta mig via mail (klicka på gubben till vänster). ds

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Håller för en gångsskull med "bjoerck" är bilen verkligen fullutrustad i dess rätta bemärkelse och endast har 9200mil så är 189KSEK inte fel pris. Har dock svårt att tro att den är verkligen är fullutrustad, i så fall är det den första BMW jag hört talas om.

Importera en från tyskland själv är även mitt råd.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.