AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.469

Original eller plast?

Sida 1 av 2
Glecar
Är det ok att bygga ny front i glasfiber till en ALPINA?
Länk

Ska inte ha kvar min Biturbo länge till hoppas jag.Länk
Överstylad Alpina är ungefär lika spännande som Picasso målning på en toa klaff. Allt vad Alpina står för är DISKRETION men det kan man inte säga att det finns något som hälst diskret på bilen i länken
Det brukar följa en låda vin när man köper Alpina direkt i fabriken. Den här borde ha fått en sexpack öl i stället :-(

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
108
Crillco
Bmw 325 -94
Hahaha va nog det bästa argument jag hört =)

Hellre dör jag än byter ut min bimmer mot en sosse kontainer
Kan ni F#n sluta skriva massa kommentarer angående Glecars bil han ställde en fråga men ni ska alltid skriva hur han har förstört bilen.
Skriv bara ja eller nej eller nåt liknande.
Ni e fan avundsjuka känns det som.......

Glecar bry dig inte om vad dom skriver,dome bara avundsjuka samma sak gäller min bil.
Så fort vi la ut våra bilar till salu så börjar dom skriva.
Våra bilar e fina...........

They not gonna like us-and we know that....hahaha we dont care

G-UNIT

Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Han frågade ju faktiskt om det var ok! Vilken typ av svar hade du förväntat dig han skulle få?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
108
Crillco
Bmw 325 -94
Snälla Farre =).
Tror du inte Glecar kan tala för sig själv.
Ta det lungt PLZ

Det räcker med att man skriver om man tycker det e ok eller inte ,man behöver inte blanda in 6 pack eller vin.

G-UNIT

Länk
Star_Peppe
"Hellre dör jag än byter ut min bimmer mot en sosse kontainer"

sosse kontainer är ett ord och för övrigt så stavas det container; alltså sossecontainer!

Egentligen ett helt onödigt inlägg från min sida men i bland blir man så trött!
Visa användare
108
Crillco
Bmw 325 -94
Tack för upplysningen

Glecar
Grejen var bara att ha nåt som ingen annan har.. Ville ha en udda bil.. det fick jag.. sedan kom jag på att, om jag åker på en alpinaträff så kan vi ju stå där som fån och jämföra våra färger på bilarna.. Det resulterade att jag byggde en ny front .. tog hela vintern med fogskum mm... fick blandade kommentarer på Mantorp 10 maj.. Plastigt / Snyggt... Allt är ju relativt.. eller.. vill man ha en speciell bil får man ta och göra nåt åt det... Jag valde att ha något som inte kan köpas, vara ensam om nåt.. Men om sådana som har stor plånbok och tummen mitt i handen ska klaga, så kan de göra det till någon som bryr sig...

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Tänkte inte blanda mig i ordkriget på annat sätt än att om man vill ha "tyckanden" om sin bil så blir det lätt så att man får negativ kritik. Kanske framför allt om bilen sticker ut från mängden.

Glecar: Tycker du gör rätt när du vill ha en orginell bil. Se till att den syns, men bered dig på att orginalivrarna ger kommentarer.

Och dessutom kan den ju återställas till orginalskick, vad jag förstår av annonsen och då är det ju inte en Alpina mindre i den här världen heller...

Jag personligen skulle aldrig montera på en sådan skapelse på en bil.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Visa användare
67
Eca
M3 98 hybrid Kompressor+NOS
Hej alla!
Ville bara beröma er alla som har glöden och energin att göra något med sin bil. Jag kan ju inte snacka för mer än mig själv och för mig finns det inget tråkigare än en dussin bil.. en bil utan personlig prägeln... men det kanske bara är jag... finns ju gott om förståsigpåare och dom kanske vet bättre, vad vet jag... Jag talar ju bara för mig själv men jag tycker att ni har gjort ett bra jobb!
Mvh Ace Eca Cea

Crillco
Bmw 325 -94
Japp. Jag håller med. Har aldrig sagt att bilen är ful. Tycker faktiskt den va riktigt frän.
Men som sagt jag skulle inte ändra en alpina.

Av olika anledningar så vart jag tvungen att köra en S80 T6 igår..
Och när jag stod i en korsning så hade jag 4 stycken likadana bilar brevid mig.. kändes faktiskt jobbigt!

Jag är helt för styling!.. sen finns det ju snygg styling och ful.. men det är ju upp till var och en att bestämma vad som faller en i smaken.
Jag tycker att det är läckert att du gjort ding egen front.. och framför allt att du är ensam om den!!

Sen att jag själv inte skulle ha en sån front är ju pgr av att min smak skiljer sig lite från din.. men dom sakt smaken är som baken.
GG!

- Fanatisk bmwpower besökare -

Min bil: Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Gör som du själv tycker och tänker =) Och precis var inte som alla andra.

va fan alla tjatar på att jag ska ta bort mina kromlister och måla dom svarta.Men dom har faktist jag börjat mer och mer och gilla dom, så nu är jag inte det dugg sugen på och ta bort dom.För då blir den som alla andra e30 i den har stan.

Mvh Teres
Teres : Inte att förglömma att jag har Crome line paketet på 323:an :) Du är en i mängden :)

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja men du har gammla karssoen de har inte jag =) så du har mer krom en mig =P
Jag hade crom lister på M5:an också.. personligen tycker jag det är snyggt.. ser lite mer lyx ut.. fast krom runt hjulhusen e tokfult tycker jag..

Nu e jag på jakt efter en fin 32X e30.. inte lätt å hitta...

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hmm var du gjort dig av med m5:an ??

vad ska de blir för e30 då ?

/ Teres

Vet ej vad det blir för E30.. prisnivå 15-20 tusen tänkte jag..

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hur ska du klara dig utan den bilen din triss nisse =0)

Hmm har du gjort dig av med 323an oxå ?

Är du redan användare? Logga in i menyn.