AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
797

matt bakruta

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
min plastruta bak börjar bli matt, någon som har lite bra tips på man man kan göra åt det, förrutom att byta det. en ny tror jag kostar 1500 spänn.

Ma
61
Marianne
Z3 2,8 roadster -99
Troligen har du redan testat det, men BMW säljer en särskild rengöringscreme för plastbakrutor. Min ruta blev kanonfin (men den var i och för sig mest bara smutsig). Kan dock vara värt att prova, en tub kostar runt 80 spänn om jag inte missminner mig.

Marianne
kolla på : Länk

Själv har jag många år sedan fixat det med silikonvax. Det blev finfint. (fast det var inte på en BMW utan en Pugeot 205CTI)

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
bugar och tackar för tipsen, skall bli i morgon tisdag till BMW och köpa lite cremé..

Hade en roadster tidigare men rutan där såg inte så farlig ut. Beställde däremot två medel ifrån en amerikansk tillverkare (Meguiars) på inrådan av några roadster-ägare i USA. Relativt dyrt, men rutan blev fullkomligt som ny. En investering som ger pengarna tillbaka den dag du säljer bilen. Rutan är en av de första estetiska slitdelarna man tittar på..

Gå in på www.meguiars.com och sök efter svenska återförsäljare. De jag pratade med fanns i stockholm, men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet.

Lycka till..
Jo, förresten, gå in på ww.mz3.net och kolla under "maintenance". Där finns en artikel om just det här medlet jag använt och resultatet. Sevärt..
Ma
61
Marianne
Z3 2,8 roadster -99
Stockholms bilvård på Valhallavägen säljer produkter från Meguiar.

Marianne
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Kem & Rekondhuset i Stockholm Tel 08-66 46 775, fråga efter Håkan Möllerström. Så kan ni köpa Meguiars produkter.
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Som gammal knutte använde jag vanlig möbelpolish till plastvisiret, så det är nog det billigaste tipset. Finns på vilket varuhus som helst. Testa först på ett litet hörn, jag har inte testat själv ännu.

Ironman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.