AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.933

hur många e65

Sida 2 av 3
Scheckheft
Soki, jag väljer E 38:an alla dagar i veckan framför E 65:an. Visst börjar man vänja sig men interiört gillar jag inte bilen. Skulle det bli en E:65:a skulle det bli en svart, se länken
Länk
Svart för att bilen ser slankare ut då.

Mvh
Scheckheft

i guess not :D

Mvh/Soki

//Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader//

Jo interiört så ser den faktiskt kass ut, el ja om man jämför med priset och föregångaren så klart, själv tycker jag inte om att blanda titan med trä, känns bara förvirrat samtidigt som i drive knappen känns hämtad från volvos plastfabrik. Reglagen för värmen, hmm orkar inte ens börja...

Men en orientblå 760 individual skulle jag inte tacka nej till.

Har du suttit i nya A8?
Stor härlig kupé men dåligt materialval som känns rätt plastigt. Stolarna var inte mycket att hurra för heller. Det verkar vara svårt att skapa nytänkande och bekväma inredningar nyförtiden, frågar du mig så säger jag att E38an har den snyggaste designen invändigt och en av de bästa materialvalen, bilen är nio år gammal men känns inte på något sätt omodern som tex Audi A8 första modellerna.

Mvh/Soki

Scheckheft
Nej, har inte suttit i nya A8:an. Har provkört flera A4 och A6. Var på väg att köpa en A4 Avant för en 4-5 år sen men min sambo avrådde mig. När hon stängde dörren på A4:an sa hon bara:"det här låter inte alls som BMW". Istället blev det en Volvo 855 (total hjärnsläpp) som jag importerade. Byttes dock snabbt mot en 530 (i galleriet).
E 38:an är den bästa och snyggaste bilmodellen jag ägt, utan tvivel.

Mvh
Scheckheft

Soki,

vad är det för bil du sparar till?

/Simon
Scheckheft:

Sambon verkar ha bra smak.;))

Simon_en:

Jag har inget bestämt objekt ännu men kraven jag har är att det ska vara en 99,00 el 01a. Orientblå, cromeline samt så mycket utrustning jag kan få tag på.

Ex:

Länk

Mvh/Soki

Länken funkade ej, testar igen..

Länk

Mvh/Soki

Denna är diesel men på ett ungefär vad jag letar efter.

Mvh/Soki

Verkar vara en trevlig bil om än att den dieseln var något överprisad....

/Simon
Hehe d är det som är grejen jag ser inte ifall det är överpris el inte pga språket. Jag har ett program jag använder så att den översätter till engelska men alla ord förstår jag ändå inte. Får sakta men säkert försöka bilda mig en pris bild ändå.

Mvh/Soki

chrille70
Lite OT kanske...

...men är det nån här som provat E36 730d/740d och kan ge ett litet utlåtande? De ser ju "ganska" mäktiga ut på pappret... Skulle själv inte ha något emot att prova hur 600Nm känns i ryggen, bakom ratten på en 740d under full acceleration. Whiplash-varning? 740d lär garanterat vara bästa E65:an... :PPP

En 740d skulle nog vara en av de första bilar jag skulle bli spekulant på om jag nån gång fick RIKTIGT RIKTIGT gott om pengar...

Mvh Chrille
chrille70,

just 740d verkar i nuläget vara dyrare än vanliga 740, men bättre fullkommligt RASAR i pris just nu, så din drömmar kan slå in med för betydligt mindre pengar än du tror! Redan nu kan du säkert byta din z3:a mot en 740d något år äldre än din och ändå sannolikt få pengar över!

/Simon
chrille70
simon_en,

Pengar över till att hålla den igång kanske... =)

Men jag menade först och främst E65 740d (såg att jag skrev fel i inlägget: E36 740d, hmmm..). Jag är riktigt svag för nya sjuan. Gillar designen och komforten skarpt. Och med en V8 Bi-Turbodiesel på 258 hk/600 Nm och 6-stegs automat så börjar det VEKLIGEN vattnas i munnen.... =)

Mvh Chrille
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Jag smälterockså för den nya sjuan, den är före sin tid!

Mvh Mohsen
chrille70:
Jag har aldrig reflekterat över vridet på nya 740d'n,
600 Nm vid 1900 varv/min!
Även fast bilen väger 2090kg så lär det ju kännas som den flyttar på sig. Då är det ju det där att man måste "vänja" sig med inredningen...

/Wille
E65....ja då ser prisbilden helt annorlunda ut...:)

/Simon
chrille70
Tänk om Alpina kunde göra en superdiesel á la D10, på nya 740d...! Den motorn skulle säkert inte vara nån konst att skrämma upp till ca 450-500 hk och 1000 Nm!!! (De moderna turbodiesel-motorerna går att trimma praktiskt taget hur mycket som helst)

Alpina D7 skulle garanterat bli världens starkaste serieproducerade lyxlimo!!!

Mvh Chrille
Själv hoppas jag att Alpina ska turbokonvertera bilar. Tycker det är lite trist när bensin sugmotorer ska jämföras med turbodieslar, de kommer aldrig att ha en chans att jämföras utan överladdning. Se på MB med nya MB 600 biturbo, ascoolt! 900NM

Se på MB och lär.

/Mer Bensinturbo åt BMWfolket (får jag väl alla sugmotorfantaster mot mig..:) )
chrille70
simon_en

Har inte nya Alpina B7 (E65) dubbla turbo? Jag har inte stenkoll på Alpina, men jag har för mig det.

E65-Alpina har kompressorer... (tyvärr!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.