|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
Strukt |
Jag hade visserligen full tank, så ja, det läckte en hel del bensin. Men faktiskt inte så mycket från själva slangarna. Se till att du har ett gäng trasor eller en hink tex, alltid bra att ha. Koppla från batteriet när du jobbar med pumpen! (kan inte sägas för många gr). |
|
alien --> den andra "pumpen" är ingen pump det är bränslemätare nr2 om jag har fattat det rätt. Det sitter alltså en bränslepump med mätare i ett hål och på andra sidan, den med en kontakt, sitter det bara en bränslemätare. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Japp, jag har kollat upp det där i en sån "Heinz" servicebok, och visst är det som du säger, den andra är en givare till tankmätaren... nu funderar jag bara på var själva relät till bränslepumpen sitter...? Jag nämligen mycket låg spänning över den svarta kontakten, och den ändras inte då jag vrider om nyckeln... = reläfel? // Björn |
|
|
Har nu testat att mata pumpen med 12V spänning från annat håll än från relät (som för övrigt är helt, har testat det), och den är precis lika stendöd som då man vrider om nyckeln. Alltså kan jag inte tänka mig så mycket annat än att det är just pumpen som är slut.. Hoppas bara jag får den tills imorrn! // Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.