|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
Jag drog ut slangen med den "konstiga" klämman. Sen satte jag tillbaka slangen igen. Fungerade jättebra. Inget läckage. Men kan hålla med, konstig klämma :) |
|
Strukt |
PROBLEM! Har fått pumpen nu, men jag får FAN inte bort den gamla, jag har fått bort den från "bajonettfattningen" men det går icke att rycka upp pumpen, den tar mot något. Har lirkat i en halvtimme nu men jag får inte upp pumpen ur tanken. Skall man vrida den på något speciellt sätt eller hur är det? |
ant |
Det ska bara vara att vrida och lyfta. Har du fått upp den en liten bit eller inget alls? ========== Min bil:Länk |
Strukt |
Får ju upp den en liten bit visserligen kanske 1-2cm, men sedan tar den mot, ser ut som att det är bränsleröret under som tar emot kanten. |
ant |
Jag kommer inte ihåg exakt hur det ser ut just nu. Men jag ska försöka orka mig ut i garaget och titta åt dig.. ========== Min bil:Länk |
Strukt |
ant: många många tack |
ant |
Kollat lite nu, Om jag föstår rätt så ska pumpen lyftas upp en bit, sen flyttar du hela pumpen lite framåt sen kan du lyfta en bit till. Det är lite pill men det ska gå ganska smidigt. Jag lyfte ur min med lite fösiktiga känningar om det tog i. Lirkade lite hit och dit så gick det bra. Det är svårt att förklara hur den ska lyftas men som sagt upp en bit flytta framåt och lyft mer. ========== Min bil:Länk |
Strukt |
Tack för tipset, förstår vad du menar men jag får ändå inte upp pumpen... Det sitter ju också fyra bultar ovanpå själva pump-taket, har inte riktigt tänkt på dessa bultar då pumpen redan är lös... men skall man skruva loss dom också?, eller ramlar det ned något i tanken då kanske? ;) Usch vad less jag börjar bli nu...har alla saker som skall få igång bilen men jag får inte upp pumpen ... |
Strukt |
Snälla...är det någon som vet om dom fyra skruvarna som sitter vid nivågivarsladden skall skruvas bort? Jag börjar bli desperat nu! vill ha igång fanskapet!! :( |
ant |
Dom fyra skruvarna är till flottören som visar nivån i tanken. Kommer inte ihåg om jag skruvade bort dom när jag tog ur pumpen, men jag är till 99% säker på att jag gjorde det. Vid närmare eftetanke är det nog det som felar för dig. SKruva bort dom så kan du lyfta ur flöttoren och sen pumpen. Sorry att jag inte kom ihåg det förut. ========== Min bil:Länk |
Strukt |
Funkade bra, jag fick bytt pumpen och det gick det rätt lätt faktiskt efter din förklarning ant, man tackar för den. Skruvade ihop allt med ny pump, försökte starta bilen igen, jodå, pumpen går den, bilen hostar lite, hostar lite till, sen wroooooom och sen går den. Lät den stå på tomgång ett tag, stängde av bilen & startade flera gånger, funkade bra... Skulle ta en liten provrunda... gick bra att köra i ca 10minuter, bilen lät bra... men sedan när jag var mitt i vägen så började alla lampor på instrumentpanelen lysa och motorn stannade... Fick till sist stopp på bilen vid vägkanten... Kollade säkringen...den hade gått, bytte till en ny säkring, startar, säkringen gick igen. Mysko fel... Jag orkar inte bry mig något mer om detta idag...nu skall jag sova och drömma fina drömmar om en BMW M3.... En annan sak, filtret jag fick med pumpen var sprucket så det gick inte att använda... så jag fick använda det som satt på förra pumpen... men jag såg att det var ett litet hål i filtret, som en 10-öring kanske. Möjligt att det är detta hålet som ställer till problemet? Jag tror inte det ändå eftersom säkringen går.... Äh.. ut och felsöker mer imorrn... |
|
Ajaj... Vad är det för säkring som går? Nr 11? |
|
Strukt |
Ja det är nr 11... till soppapumpen. |
|
Kan vara jord-kabel som har dålig kontakt med bilen´s chassi. Det fungerade ju i 10-15 min. Men testa plugga på gamla soppapump och se om säkringen går sönder med den också. Då behöver ej byta hela rasket. Bara ta ut 3-pol kontakt och plugga på gamla pumpen/nivåregleraren. Om inte, så kan det vara fel på soppapump du fick... |
|
Woodman |
Strukt: Om du lyckas med att få igång bränslepumpen igen.... Låt den då jobba tills den själv lägger av...passa då på att känna om den är mkt varm/het. Om den är het så är det förmodligen kortslutning i pumpen, Skicka då tillbaka den i retur.....vad du än gör Så sätt EJ i en starkare säkring på nr: 11. (Då brinner kablaget.) Max: 15A. |
|
Hur går det? Vi vill ju att din bil ska rullas. Och försöker hjälpa dig. |
|
Strukt |
Trevligt grabbar, ni är riktigt hjälpsamma måste jag säga... vettefan vad jag skulle gjort utan dethär forumet och er!. Jag tog en ledig dag igår, jag orkade helt enkelt inte göra något. Men nu skall jag ut igen och kolla upp en del saker, och försöka lugnt och metodiskt lista ut vart felet ligger någonstans. Det är en självklarhet att jag meddelar om bilen hoppar igång :) |
Strukt |
Kortis i pumpen som jag fick,,,, mäter på plus och minus...multimetern låter piiip. Ja undra varför säkringen gick :himlar med ögon:....... Mysko att den fungerade i 10minuter dock. Jaja, jag får väl kontakta NFS igen och höra om dom har nån annan... |
|
Ja. Tänk om du får en ny del av NFS och den kortsluter sig igen. Kanske felet ligger nån annanstans som orsakar kortis. Men el-system är jag ej så bra på :) Dock var det också en liten hål på metall-filtret då jag köpte den. Men har ej märkt nåt försämring. |
|
Strukt |
Pratade med NFS idag, dom skulle skicka upp en ny pump på en gång, så jag skickar tillbaka den defekta idag. Men jag tycker det är konstigt, det är väl inget större som har inverkan på pumpen förutom strömkontakten och nivågivaren. Har jag helt enkelt "tur" och fick en defekt pump från NFS eller kan det vara något i elsystemet i bilen som är knas?. Det märkliga var ju att pumpen funktiskt fungerade en kort stund innan den lade av igen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.