|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
Strukt |
Försökte få bort pumpen idag för att se hur den ser ut... men jag fattar inte hur man får bort den! Några tips? |
ant |
Det är bajonettfattning.. Ta en dorn av något slag och knacka pumpen moturs så ska den lossna.. Kan sitta hårt. Byt oringen under pumpen när du ändå har den borta. ========== Min bil:Länk |
|
hörde att coolmans bil funkar nu efter han byttat pumpen hålet ser ungefär ut så här bara vrid och upp försiktigt Länk /what Min Bil: Länk |
|
ant |
Jepp stämmer bra. Dock så kan det sitta hårt om det har rostat lite.. ========== Min bil:Länk |
Strukt |
Satt som berget!, men jag fick loss den, tillslut. Det kom upp en redig mängd soppa måste jag säga, men tanken är ju full också. Har låtit den ligga lite på "glänt", och satte dit locket igen. Så fortsätter jag imorrn. |
|
Som What skrev fungerar bilen igen perfekt! Vad skönt. EFter 6-10 sek knattrande så fick motorn petrol till sist. Wroom kvällen lång :) |
|
Strukt |
Coolman: Kan förstå att du inte riktigt har vart på forumet då :), har man en fungerande bil så vill man gärna ut och wroooma lite! *säger Strukt som har vart utan bil i över en vecka :/ |
Strukt |
Ringde NFS och hörde om han hade en soppapump på lager, jo det hade han, men han undrade om jag hade 1 kontakt på pumpen eller 2. Och det gällde då bränsleslangen. Någon som vet detta så jag kan beställa en nu direkt, annars får jag vänta en dag extra och sticka hem och kolla... kanske det bästa iofs. Men om någon är helt säker på vad det är för pump så vore det trevligt att få veta ;) |
|
två kontakter ska det vara /what Min Bil: Länk |
|
|
TVÅ kontakter... Och Pumpen passar till både 55 och 63 liters tank. Ganska bökigt att byta. Tog mig ca 40-60 min och lite svettande för bensin är ju lättantändigt :) Hälsa Tobbe att killen som köpte pumpen av honom i fredags fungerar prima! :) |
|
Strukt |
Tackar!, då skall jag ringa NFS och beställa en pump på en gång. Svettas?, ja fan du. Det bokstavligen tröt ut soppa ur tanken, trasor och åter trasor måste användas. Har en känsla av att min kupe kommer lukta en blandning av Bensin och dofgran inom en kort stund. Skall hälsa honom på NFS också. |
|
det avdunsar snabbt bort!! /what Min Bil: Länk |
|
|
Ja, jag fick mycket bensin från en rör. Lösningen är att öppna tanklocket och ha nån pinne som håller "luckan" öppen. Då minskar trycket och ingen bensin kommer ut så mycket då. |
|
|
Hur går det, Strukt? Skickar Tobbe den med express post? |
|
Strukt |
Coolman: Var tvungen att kolla upp en sak om pumpen först innan dom ville skicka den till mig. Men jag beställde den i måndags, så jag lär väl ha den idag eller imorrn kanske. Någon expresspost tog jag nog inte. Fan jag hoppas verkligen pumpen löser problemet. Du coolman jag undrar en sak.... var det bökigt att få på nya pumpen?, tänkte på när man vrider fast den i tanken....körde du med handkraft eller mejsel + hammare = banka? Jag gjorde nämlöigen så för att få loss den, men råkar det komma gnistor så sitter man i princip rakt ovanför en bomb... huva. |
Woodman |
Ta på dig "asbetsdräckten" innan du påbörjar arb. Skämt å sido......tror nog att det optimala vad det gäller monteringen av nya pumpen är att vrida...inte slå. |
|
Det var mycket lättare sätta tillbaka den än tvärtom. Så det ska nog gå bra! |
|
Strukt |
Nehe...jävla post. Ingen pump kom i torsdags...jaja jag tänkte roa mig med att plocka bort hela pumpen....nu ligger den bara löst. Går ju två bränsleslangar till den, fick loss den ena som är en skruvklämma...den andra har ingen skruvklämma... hur fasen får man loss dom!?, eller ska jag klippa loss den och köpa en slangklämma istället? |
Strukt |
Det är som en klämma fast utan skruv...om ni förstår vad jag menar. |
Woodman |
Jag vet vilka du menar typ: engångs, bara att nypa bort & köpa nya med skruv istället. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.