AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.501

Startar icke :(

Sida 3 av 7
Co
125
Coolman
318is -90
Jag är rena amatör när det gäller bilar.
Tar det enkla först dvs relä...
Ringde till BMW. Det ska tydligen vara TVÅ st relä för bensin.
Glömde fråga om öppet köp men det gäller väl :)

Ena för 100 kr (Humant)
Andra för hela 550 kr!

Kollade på bildelsbasen. Hittar inget... Är "armateur" eller "givare" relä?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Öppet köp gäller sällan för bilelektonikdelar, då folk använder det som felsökning.
Strukt
Woodman: Som jag skriver tidigare upp i tråden så skall jag kolla detta, jag har ett jobb så jag har inte möjlighet att kolla det just NU. Men jag skall göra det när jag kommer hem...

Sw
212
Switte
325i -88

om bilen itne startar kolla att tanken e som den ska me pump osv.
en kompis hade de problemet att den inte startade.

///Switte
Woodman
Strukt: Känner du dig stressad..?
Som Gunde Swanh säger: Skynda-Skynda-Skynda-skynda-Skynda
Strukt
Woodman, stressad?, njae inte egentligen, jag har schyssta kompisar så bil har jag möjlighet att låna / få skjuts, eller liknande. Är bara det att jag saknar mitt lilla kraftpaket. Men jag skall ge mig fan på vad som är fel iallafall. Om jag har råd att fixa det om det är ett stort fel är en annan fråga, ger inte upp!

Ni är rätt hjälpsamma också, tur det finns ett forum som detta. :)
Woodman
Du fixar det innan helgen skaru se....finns ju bara två möjliga fel.
1. Bränslepumpen. (kass)
2. Avbrott i el-försörjningen till densamma. (ev.bränslereläet)
eller avbrott i en kabel....
Strukt
Tjo!

Var ute nyligen och mätte ännu mer med multimetern, körde startmotorn och mätte dom två kablar som går till bränslepumpen, det kommer ström i dessa kablar, ca 11-13 Volt. Kablarna och kontakten på pumpen såg för övrigt bra ut, så jag tror inte det är nogon korrosion eller så.

Diagnos: Bränslepump död / nu gäller det bara att hitta en ny / beggad.
Woodman
Det finns en kille på BMW börsen som skrotar mängder med BMW